نسخه چاپی

پخش سریال «مدینه» از تلویزیون اندونزی

عکس خبري - پخش سريال «مدينه» از تلويزيون اندونزي

با همكاری رایزنی فرهنگی ایران و اتحادیه بازیگران فیلم اندونزی سریال مدینه از تلویزیون‌های این كشور پخش می‌شود.

به گزارش نما، حجت‌الله ابراهیمیان، رایزن فرهنگی ایران در اندونزی با إوری محمد یولیس، کارگردان و عضو اتحادیه بازیگران فیلم این کشور (PARFI)، در خصوص همکاری‌های فرهنگی و هنری و پخش فیلم‌های ایرانی در اندونزی دیدار کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محور این دیدار، چگونگی همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در اندونزی با اتحادیه بازیگران فیلم اندونزی به ویژه نمایش فیلم‌های ایرانی در اندونزی بود.

إوری محمد یولیس در این دیدار اظهار کرد: متأسفانه بیشتر کارگردانان فیلم‌های اندونزی را هندی‌ها تشکیل می‌دهند و مضامین آن چندان با آموزه‌های انسانی و اسلامی سازگاری ندارد؛ اما برخلاف آن مضامین فیلم‌های ایران از معرفت انسانی و اسلامی و رشد خانوادگی برخوردار است. بنابراین ما مشتاق هستیم که در جاکارتا و نیز در دیگر شهرهای اندونزی به ترویج این مضامین بلند در قالب نمایش و برگزاری جشنواره‌های سینمای ایران، اهتمام بورزیم.

وی در ادامه افزود: فیلم‌های اندونزی بیشتر به رؤیا توجه دارد تا به واقعیت؛ اما وقتی فیلم ایرانی ملک سلیمان (ع) یا یوسف نبی (ع) را می‌بینیم، حقایقی برای مخاطب کشف می‌شود.

در ادامه حجت‌الله ابراهیمان ضمن استقبال از دیدگاه إوری محمد یولیس، اظهار کرد: ایران با قدمت 7 هزار ساله، دارای تمدنی عظیم در جهان است که نمی‌توان در مجموعه گفتمان تمدنی، آن را نادیده گرفت. ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با پشتوانه آن تمدن غنی، در حال ساخت تمدن نوین اسلامی است که در بعد فرهنگ و هنر نیز ما الزامات این تمدن نوین را مد نظر قرار می‌دهیم؛ بنابراین فیلم‌های ایرانی سرشار از بوی معنویت، معرفت و تعالی انسانی ـ اسلامی است.

در پایان این دیدار برنامه‌ریزی برای انجام هفته فیلم ایران در جاکارتا توسط پارفی (PARFI) و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران، انعقاد قرارداد میان پارفی با صدا و سیمای ایران در مالزی، تلاش برای پخش سریال «مدینه» از برخی از شبکه‌های تلویزیونی اندونزی توسط پارفی، کمک رایزنی فرهنگی ایران به پارفی برای پخش فیلم‌های ایرانی در شهر سمارنگ و تلاش برای اکران فیلم‌های ایرانی دارای مجوز پخش در برخی سینماهای اندونزی، مورد توافق طرفین قرار گرفت.

۱۳۹۴/۳/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...