نسخه چاپی

زنوزی اصل: هرگز با رسانه‌های خارج از كشور همكاری نمی‌كنم

هادی زنوزی مجری سابق شبكه خبر گفت: با توجه به حواشی ایجاد شده و انتظارات احتمالی آینده برخی سایتها و رسانه هایی كه در امریكا مستقر هستند دیروز عذرخواهی كردم و بدون دریافت هر گونه حق الزحمه ای همكاری را خاتمه دادم .

به گزارش نما، چند روز قبل بود که خبر پناهنگی هادی زنوزی مجری سابق شبکه خبر، در شبکه های اجتماعی پخش شد و صدر اخبار حاشیه ای هفته گذشته را به خود اختصاص داد.

هرچند روز گذشته برخی رسانه ها خبر از تکذیب پناهندگی وی در آمریکا دادند، اما خبرنگار جهان نیوز برای بررسی صحت و سقم این خبر به سراغ زنوزی مجری باسابقه کشورمان رفت تا ماجرای پناهندگی اش را از زبان خودش جویا شود.

در ذیل ماحصل گفت و گوی کوتاه جهان با هادی زنوزی را ملاحظه می کنید:

جهان نیوز: ماجرای خبر پناهندگی شما چه بود که طی چند روز گذشته در شبکه های اجتماعی و محافل خبری منتشر شد؟

زنوزی: سایتی که برای نخستین بار خبر مهاجرت دائم من را روز پنج‌شنبه (۳۱ اردیبهشت) منتشر کرد، سایتی است به نام ایران‌شهر که در ایران فیلتر است و دفتر آن در لس‌آنجلس مستقر است. بلافاصله پس از انتشار این خبر بود که بنده اعتراض خودم را به آنها اعلام و جوابیه ام را برایشان ارسال نمودم.

آنها حتی به من گفتند «اگر ما این پاسخ را به این شکل منتشر کنیم ممکن است در اینجا شما دچار مشکل شوی و فکر کنند مامور جمهوری اسلامی هستی» و من در پاسخ به آنها گفتم «من مشکلی با نظام جمهوری اسلامی و کشورم ندارم. آنچه که نوشته ام لطفا شما منتشر کنید» و حتی حاضر نشدم جوابیه ام را در قالب گفت و گو با آنها بیان کنم و گفتم لطفا اصل جوابیه بنده را منتشر کنید. که اگر به این سایت بروید پاسخ کامل من را آنجا خواهید دید.

جهان نیوز: اما اصل ماجرا چه بود که منجر به تولید این حواشی شد؟

زنوزی: تهیه کننده برنامه اتاق خبر در یک رادیو فارسی زبان لوس انجلس به نام رادیو ۶۷۰ از حدود دو هفته پیش برای باکس ورزشی، به دنبال یک گوینده خبر ورزشی بودند که اخبار ورزشی روزانه ایران و سایر کشورها را جمع بندی کند و در عرض سه دقیقه برای آنها بخواند.

کاری که من می کردم این بود: با توجه به اینکه من قبلا کتاب های صوتی می خواندم و میکروفن نسبتا خوبی داشتم، یکی دو ساعت وقت می گذاشتم و اخبار ورزشی را آماده می کردم که عمدتا هم اخبار مربوط به ورزش ایران بود مانند قهرمانی تیم ملی کشتی و تکواندو و... و در یک باکس خبری سه دقیقه ای برای مدیر اتاق خبر ایمیل می کردم و آنها هم ساعت۵ بعدازظهر این فایل صوتی را پخش می کردند.

اصلا من در شهر دیگری زندگی می کنم که دو ساعت و نیم با لس آنجلس فاصله دارد و محل اقامت و تحصیل من شهر دیگری است. من در این مدت حتی یکبار هم دست اندرکاران رادیوی مذکور را از نزدیک ندیده ام و از راه دور با اینها در ارتباط بودم.

اما این همکاری ادامه پیدا کرد تا هفته گذشته روز سه شنبه (۲۹ اردیبهشت) که برای گوینده بامدادی اینها مساله ای پیش آمد، جایگزین ایشان هم تصادف کرد و نتوانست در برنامه حضور پیدا کند. اینها ماندند که چه بکنند و از من خواستند که خبرهای بامدادی را به همان صورت که اخبار ورزشی را برایشان تهیه می کنم، آماده کنم.

من گفتم به این شرط که اخبار را خودم تولید و ویرایش کنم و با رعایت خطوط قرمز خودم ضبط شود، حرفی ندارم که با شما همکاری کنم. کما اینکه در روز چهارشنبه (۳۰ اردیبهشت) که اولین روز اجرای من بود که خبر بامدادی را به صورت ضبطی می خواندم، بخش عمده ای که من در چند بخش خواندم، بیانات رهبری بود در دانشگاه امام حسین(ع) درموضوع هسته ای و صحبت های آقای روحانی و بقیه اخبار که کاملا با رعایت اصول خبری حرفه ای بود. تمام اینها فایل های صوتی اش هم موجود است و فایل هایی که برای اینها ایمیل کردم را دارم و اگر روزی نیاز باشد در اختیار رسانه ها و مراجع ذیربط قرار خواهم داد.

روز پنجشنبه که روز دوم اجرای من بود خبری در همین سایت ایرانشهر منتشر شد که بله آقای زنوزی هم به آمریکا مهاجرت کرد و در این مدت افراد دیگری هم که با نظام مشکل داشتند آمده بودند و از این دست خبرها.

من به یاد آن ضرب المثل معروف افتادم که می گوید «ما سه نفر را کجا می برید»، احساس کردم من را هم می خواهند قاطی این بازی ها بکنند، که سریعا اقدام به ارسال جوابیه کردم که اتفاقا آنها نسبت به جوابیه من هم واکنش نشان دادند اما به ناچار جوابیه من را منتشر کردند.

بنابراین خبر صحیح این است: همکاری من با این رادیو به عنوان گوینده خبر ورزشی سه دقیقه در روز بوده و اخبار به صورت تولیدی در محل دیگری ضبط می شد و من تابحال اینها را ندیدم و نقش من در اتاق خبر فقط به عنوان گردآورنده و گوینده اخبار ورزشی سه دقیقه ای این باکس اتاق خبر بود.

جهان نیوز: در برخی رسانه ها مطرح شده بود شما به دلیل تحصیل همسرتان در آمریکا اقامت دارید. درست است؟

زنوزی: همسر بنده در سال ۲۰۱۱ تحصیل خودش را اینجا شروع کرد و الان بصورت غیرحضوری برای گرفتن مدرک پرستاری کالیفرنیا در حال تحصیل است. از چند ماه قبل هم باید در چند دوره تخصصی شرکت می کرد که به ناچار به آمریکا آمد. اما خود بنده از سال ۲۰۱۲ در مقطع دکترای مدیریت کسب و کار مشغول تحصیل هستم که امسال، سال آخر تحصیلم است و تمام می شود و بعد از اینکه تمام شود ان شالله به کشور بر می گردم.

جهان نیوز: با توجه به این حواشی به وجود آمده همکاری تان را با اتاق خبر قرار است ادامه پیدا کند؟

زنوزی: خیر ، با توجه به حواشی ایجاد شده و انتظارات احتمالی آینده برخی سایتها و رسانه هایی که در امریکا مستقر هستند دیروز عذرخواهی کردم و بدون دریافت هر گونه حق الزحمه ای همکاری را خاتمه دادم .

نکته ای را هم در پایان اشاره کنم که برخی سایتها به نقل از همین سایت ایرانشهر نوشته اند: زنوزی شبکه خبر را شبکه بی خبر خوانده است!! ماجرا مربوط به یکی از پستهای من در یکی از شبکه های اجتماعی است که یکی از طنز پردازان کشورمان که الان هم در سایت های مختلف خبر آنلاین مشغول به کار هستند، با لوگوی شبکه خبر شوخی کرده بودند که من همان را به اشتراک گذاشتم و زیر آن نوشتم: کاری از آقای پدرام ابراهیمی تقدیم به همکاران شبکه خبر.

اما سایت ایرانشهر مدعی شده که این کار گرافیکی طنز کار من است و یک انتقاد سیاسی است که واقعا جای تاسف است.


منبع خبر پناهندگی زنوزی در آمریکا و جوابیه وی به این سایت خبری ضدانقلاب

ایران‌شهر روز پنج شنبه در خبری مدعی شده بود: «هادی زنوزی اصل یکی دیگر از گویندگان رسمی رادیو و تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی است که ظرف چند سال گذشته از ادامه همکاری با این نهاد دولتی در ایران انصراف داده و برای ادامه زندگی به خارج از ایران مهاجرت کرده است. آقای زنوزی پیش از این و در سال ۲۰۱۱ میلادی برای مدت کوتاهی به آمریکا آمد اما مجبور به بازگشت به ایران شد و از همان زمان از حضور در تلویزیون دولتی ایران منع گردید. وی که پیش از این برای مدتی سرپرستی روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران را نیز عهده دار بوده است، تنها چندماه پیش بار دیگر و برای اقامت دائم به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده‌است.

هادی زنوزی در هفته‌های گذشته چند بخش خبری کوتاه برای برنامه‌ای با نام اتاق خبر در یک رادیوی فارسی زبان ایالت کالیفرنیا در آمریکا اجرا کرده بود اما از صبح چهارشنبه بیستم ماه می ۲۰۱۵ میلادی اجرای بخش خبر بامدادی این موسسه رادیویی را موقتا به عهده گرفته‌است.»

جوابیه زنوزی به خبر ایران شهر:

مدیریت محترم پایگاه خبری ایرانشهر

پیرو درج خبری تحت عنوان " یک مجری دیگر تلویزیون دولتی ایران به آمریکا مهاجرت کرد " لازم می دانم توضیحاتی را به اطلاع خوانندگان محترم آن پایگاه خبری برسانم:

۱- بر خلاف ادعای نگارنده هیچ گونه شایعه ای درباره اینجانب به گوش نرسیده و بنده در ۳ سال اخیر در شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان کارمند دولت مشغول به کار بودم و تمامی سفرهای خود رانیز به اطلاع مسئولین مربوطه رسانده ام .

۲- در سال ۲۰۱۱ بنده حدود ۱۰ ماه در آمریکا زندگی کردم و می توانستم به زندگی و کار در آمریکا ادامه دهم اما ترجیح دادم به ایران بازگشته و در محل کار قبلی خود خدمت کنم لذا بر خلاف خبر منتشره ، من هیچگاه مجبور به بازگشت به ایران نشده ام .

۳- اینجانب در حال حاضر در حال ادامه تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار هستم ، در سن دیه گو زندگی می کنم و حتی یک بار محل رادیو ایران را ندیده ام . ارتباط بنده با مدیریت محترم اتاق خبر رادیوی مذکور تنها از طریق تلفن بوده و از دو هفته قبل روزانه ۳ دقیقه مجموعه ای از اخبار ورزشی را تهیه ، با تجهیزات شخصی در منزل ضبط می کنم و برای پخش از طریق ایمیل به شخص مدیر اتاق خبر ارسال می کنم .

۴- با توجه به مرخصی گوینده محترم اخبار بامدادی رادیو ایران در چند روز گذشته و شرایطی که برای گوینده جایگزینشان ایجاد شد از من خواسته شد در صورت امکان اخبار بامدادی را به صورت ضبطی تهیه و ارسال کنم کهبه شرط تهیه و ویرایش اخبار توسط خودم ، اجرای غیرحضوری برنامه های خبری بامدادی به مدت ۳ روز را پذیرفتم .

۵- در خبرهایی که در ۳ روز گذشته توسط اینجانب تهیه و قرائت شد هیچ گونه سوگیری سیاسی خاصی وجود نداشته و تنها اصالت خبر مد نظر بوده است . در ضمن هیچ گونه خبری فراتر از خطوط قرمز مورد اعتقاد اینجانب قرائت نشده و هیچ گاه نخواهد شد .

۶- جهت اطلاع خوانندگان محترم ،تخصص بنده مدیریت رویدادها ، برگزاری نمایشگاهها و دیگر امور مرتبط با روابط عمومی است و گویندگی همواره شغل دوم من محسوب می شده است . در ضمن من به طور دائم به آمریکا مهاجرت نکرده ام و در این کشور و ایران به فعالیتهای تخصصی خود ادامه خواهم داد .

۷- به نظر می رسد قرار دادن نام اینجانب در کنار همکاران سابق عزیزی که تفکرات دیگری دارند و مسیر دیگری را برگزیده اند، نوعی غرض ورزی و یا شاید تصور اشتباه نگارنده محترم خبر باشد، زیرا اینجانب هیچ گاه حاضر به همکاری با رسانه های سیاسی خارج از کشور نشده ام و هیچ گاه نیز نخواهم شد .

۸- در پایان از همه عزیزانی که نسبت به اجرای بنده اظهار لطف کرده اند بسیار سپاسگزارم .

گزارش از سعید ساداتی

منبع: جهان

۱۳۹۴/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...