نسخه چاپی

غافلگیری به نام تدبیر بی‌احترامی به نام امید!

رسانه‌های حامی دولت می‌گوید غافلگیر كردن مردم در افزایش قیمت بنزین، بی‌احترامی و موجب گلایه‌مند شدن مردم بود.

به گزارش نما، خبرگزاری اصلاح‌طلب ایلنا در گزارشی نوشت: دولت باید به مردم احترام بگذارد و اگر بنا دارد کاری انجام دهد موظف است که مردم را در جریان کامل اخبار قرار دهند و نه اینکه یک شبه مردمی که به دولت رأی داده‌اند را غافلگیر کند.

به گزارش ایلنا دولت تیر دیگری را در خصوص بهای بنزین‌ رها و بدون اطلاع قبلی قیمت بنزین را هزار تومان اعلام کرد که این اقدام از سوی دولت اعتدال، نارضایتی هموطنان را به همراه داشت. براساس آخرین آمار دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود تا به امروز نزدیک به ۱۴۰ درصد بهای بنزین را افزایش داده است.

یکی از شهروندان تهرانی در این خصوص به ایلنا می‌گوید: اگر دولت قصد چنین کاری را داشت باید به مردم به طور کامل اعلام می‌کرد و نه اینکه با عدم واریز در اول ماه و همچنین اعلام شب گذشته مردم کشور خود را غافلگیر کند. من به عنوان یک شهروند تهرانی از این اقدام دولت ناراحت هستم.

یکی دیگر از شهروندان تهرانی نیز به خبرنگار ایلنا گفت: این اقدام دولت در حالی بود که حتی وزیر نفت گفته بود قیمت بنزین افزایش نخواهد یافت. در کشور ما چرا همه کارها باید یکشبه رخ دهد و چرا دولت تمایل نداشت که مردم را در جریان کامل اقدامات بگذارد. آقای روحانی گفته بود هر صد روز یک گزارش می‌دهد اما با گذشت دو سال، با اقدامات اینچنینی که در زندگی ما نقش دارد تنها بر مشکلات ما افزوده شده است.

مسعود حکمت پناه کارشناس اقتصادی هم به ایلنا می‌گوید: دولت باید به مردم احترام بگذارد و اگر بنا دارد کاری انجام دهد موظف است که مردم را در جریان کامل اخبار قرار دهند و نه اینکه یک شبه مردمی که به دولت رأی داده‌اند را غافلگیر کند.

از سوی دیگر سایت انتخاب از سایت‌های حامی دولت نظرات شماری از مخاطبان خود را منتشر کرد و نوشت به نظر می‌رسد مردم از این روش گران کردن عصبانی هستند و نوعی بی‌احترامی می‌دانند. بالاخص آنکه طی ماههای اخیر به کرات از زبان مسئولان دولتی، افزایش قیمت بنزین رد شده و بدتر آنکه، در دو سه روز اخیر، یک بازی ناخوشایند از سوی وزارت نفت در جریان بود که باعث رنجش مردم شد؛ مردمی که معتقدند این روش وزارت نفت، نوعی «بازی با اعتماد مردم» بود. البته در این میان، افرادی نیز هستند که برخلاف جو حاکم، معتقدند این روش دولت، اقدامی درست و کاملاً اقتصادی بوده است.

انتخاب آنگاه نظراتی از این دست را منتشر کرده است:

* بابا تدبیرتون ما رو کشت!!!! سخنگوی دولت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم!
سخنگوی دولت: هیچ برنامه‌ای برای گرانی نان نداریم!

سخنگوی دولت: یارانه ۴ میلیون نفر قطع نشده است!!

* در راستای کاهش معجزه‌وار تورم، در عرض یک سال دو بار بنزین گران شد و ۳ بار نان. روحانی مچکرند.

* حالا منی که صرفه‌جوئی کردم باید جریمه بشم و سهمیه‌ام بسوزه؟ اینه تدبیر و امید!
* این الان دقیقاً تدبیر بود یا امید؟

۱۳۹۴/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...