نسخه چاپی

آغاز عملیات آزادسازی الانبار عراق

فرماندهی عملیات مشترك نیروهای عراقی از آغاز عملیات آزاد سازی استان الانبار از دست گروهك تكفیری داعش خبر داد.

آغاز عملیات آزادسازی الانبار عراق
فرماندهی عملیات مشترک نیروهای عراقی از آغاز عملیات آزاد سازی استان الانبار از دست گروهک تکفیری داعش خبر داد.
به گزارش نما، فرماندهی عملیات مشترک عراق لحظاتی پیش از آغاز عملیات آزادسازی استان الانبار خبر داد.

هنوز جزئیات بیشتری از این عملیات منتشر نشده است.

***تحولات امنیتی عراق***

این در حالی است که حامد المالکی فرمانده نیروی هوایی عراق اعلام کرد: نیروی هوایی عراق موفق به هلاکت بیست نفر از سرکرده های داعش در شهر الرمادی شده است و مراکز مهم آنها را ظرف روزهای گذشته منهدم کرده است.

وی افزود: ورود نیروهای مردمی به عملیات آزاد سازی الرمادی از اهمیت زیادی برخوردار است و بُعد قوی به عملیات داده است و راه های امداد رسانی و عرصه بر داعش تنگ شده است.

پیشروی های نیروهای امنیتی و مردمی در مناطق العنکود والسجاریه

سرهنگ حمید شندوق رئیس پلیس الفرسان در الانبار اعلام کرد: نیروهای امنیتی و مردمی و عشایری در منطقه العنکود و دانشگاه الانبار پیشروی هایی به دست آورده اند.نیروهای امنیتی و مردمی در حال پیشروی به سوی منطقه السجاریه هستند.

وی افزود: طرح آزاد سازی الرمادی آماده شده است و بزودی عملیات آزاد سازی الرمادی تکمیل خواهد شد و نیروها در آستانه آزاد سازی آن هستند.فرماندهان امنیتی طرح کاملی را با هدف آزاد سازی کامل الانبار آماده کرده اند.شندوق تاکید کرد: نیروهای امنیتی به عوامل اطلاعاتی در داخل مناطق تحت اشغال داعش به سر می برند توجه زیادی دارد.از سوی دیگر منابع عراقی از خنثی سازی ده ها منزل بمب گذاری شده و 150 بمب در ورودی شرقی الرمادی خبر دادند.

البغدادی اداره الانبار را به یک سرکرده چینی سپرد

برخی منابع آگاه بیان کردند: ابوبکر البغدادی سرکرده داعش به همراه برخی سرکرد های عرب و خارجی این گروهک از الرقه سوریه به نینوا وارد شده است و تغییراتی در ماموریت ها و تاکتیک های نظامی در الانبار داده است به گونه ای که یک سرکرده چینی را مامور امور کرده است. وی قبلا سرکرده داعش در فلوجه، هیت و القائم و مرزهای عراق با سوریه بوده است.

این منابع افزودند: البغدادی و ابوعمر چچنی و شاکر وهیب و تعدادی از سرکرده های داعش به طور مخفیانه از الرقه سوریه وارد نینوا شده اند و نشست محرمانه به محض رسیدن در یکی از مراکز داعش در نینوا برگزار کرده اند.البغدادی تغییرات در والیان و سرکرده های این گروهک داده است و برخی از سرکرده ها را در نینوا برکنار کرده است اما اسامی که برکنار شده اند فاش نشده است.

هلاکت تک تیرانداز خطرناک داعش

در همین حال رائد شاکر جودت رئیس پلیس عراق اعلام کرد: نیروهای پلیس در حصیبه شرقی در هفت کیلومتری شرق الرمادی در پاسی از شب گذشته موفق به هلاکت یکی از تک تیراندازان داعش شدند این فرد از خطرناکترین تک تیراندازان داعش محسوب می شود.

وی افزود: نیرویی از پلیس سه بمب را در منطقه پل دیالی به وزن صد کیلو خنثی کرد و نیروهای ویژه تخریب بمب ینز یک بمب را در زیر خودرو یکی از کارکنان قرار داده شده بود خنثی کردند.

قطع خطوط امداد در جنوب الرمادی

از سوی دیگر نیروهای امنیتی و مردمی خطوط امداد رسانی داعش را در جنوب الرمادی قطع کردند.

تعبیر وزیر دفاع کانادا از وضع الرمادی

در همین حال جیسون کنی وزیر دفاع کانادا گفت: کانادا طرحی برای توسعه عملیات آموزش کنونی در شمال عراق ندارد و حدود 70 نظامی کانادایی با نیروهای پیشمرگه کار می کنند.متاسفانه اوضاع الرمادی شکست محسوب می شود و به مثابه هشداری برای ارتش عراق است که توان خود را بالا ببرد.در شش ماه گذشته نیروهای عراقی حدود 25 تا30 درصد از اراضی تحت اشغال داعش را پس گرفته اند.کانادا به آموزش نیروهای کُردی ادامه می دهد و دیگراعضای ائتلاف با نیروهای عراقی در جنوب و مرکز عراق کار می کنند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۴/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...