نسخه چاپی

پوتین: دومین صادر كننده بزرگ سلاح هستیم

رئیس جمهوری روسیه اعلام كرد این كشور در بازار فروش تسلیحات، در جایگاه دوم جهان است و آمریكا در این بازار 31 درصد و روسیه 27 درصد سهم دارند.

به گزارش نما، ولادیمیر پوتین در نشست با اعضای کمیته همکاری های فنی - نظامی روسیه با کشورهای خارجی گفت:« میزان تقاضا برای خرید تسلیحات از روسیه از مرز 50 میلیارد دلار فراتر رفته است.»

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد:« روسیه در فهرست صادر کنندگان سلاح در جهان رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. این دستاورد در بازار پیچیده اما پیشرفته سلاح دستاورد مهمی است. در این فهرست آمریکا و روسیه از دیگر رقبا پیش افتاده اند و اختلاف آنان با دیگر رقبا قابل توجه است.»

پوتین اظهار داشت:« صادرات نظامی روسیه در سال گذشته 15.5 میلیارد دلار بود. این رقم در سه سال اخیر ثابت مانده است. تقویت قوانین مرتبط به حوزه همکاری های فنی - نظامی، تصمیم گیری در این زمینه را آسان ترکرده است. این اتفاق سبب شد تا همکاری میان تولید کنندگان روسی و متقاضیان خارجی آسان تر شود.»

وی افزود:« روسیه در سال 2014 توافقنامه های نظامی متعددی به ارزش 14 میلیارد دلار امضا کرده است. ما خواستار تسریع حرکت در این مسیر، همت تولید کنندگان روسی برای تولید تسلیحات و تجهیزات جدید، تربیت نسل جدیدی از کارشناسان و تقویت جایگاه مسکو در بازار جهانی هستیم... روسیه در بازار سلاح با تعامل خصمانه برخی کشورها مواجه است اما هدف دولت روسیه ورود به بازارهای جدید، اعتماد بیشتر به صنایع تسلیحاتی کشور و توسعه همکاری با هم پیمانان و شرکای راهبردی است.»

وی افزود:« آنچه روسیه در بازار تسلیحات با آن مواجه است از مرزهای رقابت تجاری گذشته است... برخی کشورها در این راه از ابزارهای سیاسی بهره می گیرند.»

ولادیمیر پوتین ادامه داد:« در پی کاهش تعامل نظامی میان روسیه و اوکراین بسیاری از صنایع تسلیحاتی اوکراین آسیب دید و این امر منجر به بیکاری بسیاری از کارکنان حرفه ای این کارخانجات شده است.»
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

۱۳۹۴/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...