نسخه چاپی

آخرين مهلت روز 17 تير

فوتبال ایران در خطر دوباره كسر سهمیه

در حالیكه كمتر از 4 روز تا پایان زمان ارائه مدارك باشگاه‌های لیگ برتری برای استانداردسازی باشگاه‌ها باقی مانده است، با توجه به اخبارى كه طى چند روز گذشته منتشر شد، بنا بر اعلام خود فدراسیون، از بین ۱۸ باشگاه لیگ برتر، تا روز پنجشنبه گذشته، فقط یك باشگاه یعنی «سایپا» ، مدارك خود را كامل و براى كنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال كرده است!


به گزارش نما به نقل از تابناک، متاسفانه ما جزو آن جماعتى هستيم كه اگر صدبار هم از يك موضع آسيب ببينيم ، باز هم عبرت نخواهيم گرفت و براى صد و يكمين بار اشتباهمان را تكرار مى كنيم تا باز هم همان بلا سرمان بيايد.

درحالیکه 4 روز تا آخرین مهلت برای ارسال و یا تکمیل مستندات و 21 الزام خواسته شده AFC از سوی باشگاه‌ها به فدراسیون فوتبال باقی مانده اما ارسال نشدن مدارک 12 باشگاه، ایران را در خطر کسر سهمیه مجدد قرار داده است.

از جمله اين اشتباهات تكرارى مى توان به هشدارهاى چند ساله AFC در مورد باشگاه هاى ليگ برترى كشورمان اشاره كرد كه انگار نه انگار گوش مسئولان فوتبال ما به تذكرهاى كنفدراسيون آسيا بدهكار است؛ همين دو سال قبل بود كه AFC موضوع تكميل مدارك باشگاه هايمان را مطرح كرد و چون كسى به آن اهميت نداد، نتيجه آن شد كه ۴ سهميه ما به ۲ و نيم سهميه تقليل پيدا كرد! تصورمان اين بود كه بعد از آن تنبيه كمرشكن، مسئولان فدراسيون موضوع را جدى خواهند گرفت و به باشگاه هاى ليگ برتر تذكر خواهند داد كه حتما مدارك مورد نظر را براى كنفدراسيون ارسال كنند،

اما با توجه به اخبارى كه طى چند روز گذشته منتشر شد، فهميديم كه نخير، ظاهرا «نرود ميخ آهنين در سنگ!» چرا كه بنا بر اعلام خود فدراسيون، از بين ۱۸ باشگاه ليگ برتر، تا روز پنجشنبه گذشته، فقط يك باشگاه یعنی «سايپا» ، مدارك خود را كامل و براى كنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال كرده!

در حالیکه کمتر از 4 روز تا پایان زمان ارائه مدارک باشگاه‌های لیگ برتری برای استانداردسازی باشگاه‌ها باقی مانده است، 12 باشگاه استقلال تهران، پرسپولیس تهران، ذوب‌آهن اصفهان، پیکان تهران، فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان، راه‌آهن و نفت تهران فجرسپاسی شیراز، داماش گیلان، گهر زاگرس درود و آلومینیوم هرمزگان به فدراسیون فوتبال برای ارسال به AFC نرسیده است.

AFC نيز آخرين مهلت را روز ۱۷ تير اعلام كرده و از شواهد امر پيداست كه اگر اين مهلت بگذرد و مدارك مذكور به دست شان نرسد، سهميه «پلى آف» ما هم حذف شده و سهميه باشگاه هاى ما در ليگ قهرمانان آسيا به ۲ تيم تقليل مى يابد!

جالب این که روز دوشنبه هم عزیزالله محمدی رئیس پیشین سازمان لیگ با بیان اینکه برخی باشگاه‌ها از تفاوت بین استاندارسازی و کسب پروانه حرفه‌ای بی‌خبرند، با صراحت گفت: اگر تا 17 تیرماه باشگاه‌ها 21 آیتم مدنظر AFC برای استانداردسازی را به فدراسیون ارائه نکنند، مجددا دچار مشکل می‌شویم.

۱۳۹۱/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...