نسخه چاپی

رونمایی از شهید زنده اصلاحات در همایشی با چاشنی توهین به مسئولان

همایش دیروز انجمن اسلامی دانشگاه تهران در حالی برگزار شد كه برگزار كنندگان آن نظام اسلامی را متهم به استبداد كردند اما از سویی دیگر هرچه خواستند، گفتند و هرچه توانستند به برخی مسئولین توهین كردند.

به گزارش نما، همایش «دوم خرداد تلاقی مشروطیت و جمهوریت» عصر دیروز(دوشنبه) توسط انجمن اسلامی دانشجوبان دانشگاه تهران در تالار شهید چمران دانشکده فنی برگزار شد.

بنابر اعلام انجمن اسلامی دانشگاه قرار بود سعید حجاریان و عباس عبدی در این همایش سخنرانی و محمدرضا جلایی پور، کامبیز نوروزی و عیسی سحرخیز در میزگردی با عنوان بررسی مطبوعات دهه هفتاد شرکت کنند.

در ورودی سالن برگزاری همایش راهرویی با توری های سبز رنگ تشکیل شده بود که بر روی این توری ها تصاویری از صفحه نخست برخی روزنامه های زنجیره ای دوران اصلاحات از جمله «سلام؛ صبح امروز، همبستگی و نوروز» دیده می شد که عموما در همان دوران توقیف شده بودند.

در داخل سالن و در جایگاه سخنرانی بنِر بزرگی از این همایش نصب شده بود که عکس رئیس جمهور اسبق اصلاحات نیز در آن دیده می شد.

پخش تصاویر و فیلم هایی از سران فتنه

مراسم که قرار بود ساعت ۱۴ آغاز شود با یک ساعت تاخیر شروع شد و از ساعت ۱۴ تا ۱۵ سرود یار دبستانی من و آوازهایی از محمدرضا شجریان نیز در سالن پخش می شد که با همخوانی و کف زدن های دانشجویان همراه بود.

برگزار کنندگان این همایش نیز در جای جای سالن با دستنبدها و شال های سبز رنگ حضور داشتند و نظم جلسه را سامان می دادند.

قبل از شروع رسمی مراسم نیز چند نفر از متولیان مراسم چهار مکعب بزرگ را بر روی جایگاه سخنرانی قرار دادند و سپس در اواسط برنامه با اعمال تغییراتی بر روی آن و چرخاندن مکعب ها عکس محمد خاتمی را تصویر کردند. این اقدام با سوت و کف حضار همراه شد و برخی از حاضرین نیز شعارهایی را در حمایت از سران فتنه سر دادند.

سخنان تحریک آمیز مجری برنامه

بعد از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی، مجری برنامه پشت تریبون حاضر شد و از همان ابتدای سخن، به تهییج حاضرین در جلسه پرداخت و گفت: «ما به خرداد پر از خاطره عادت داریم و به این سید و آن میر ارادت داریم». وی در ادامه سخنان خود گفت: «سلام بر عدالت، سلام بر آزادی و سلام بر خرداد که در تاریخ این مرز و بوم آبستن حماسه های بی نظیر بوده است و سلام بر دوم خرداد که طلیعه آزادی و سرآغاز تلاش دوباره مردم ایران برای اصلاح است. روزی که فضای عمومی جامعه را تغییر داد و در کوران پرآشوب آن زمان مفاهیمی چون اسلام رحمانی، جامعه مدنی، مطبوعات و آزادی بیان را در جامعه مطرح ساخت».

سپس در سخنانی که با تشویق های مکرر دانشجویان و شعارهای حمایتی از سران فتنه همراه بود تصریح کرد: «ما انقلاب کردیم که به آزادی برسیم، انقلاب کردیم که به دموکراسی برسیم، انقلاب کردیم که به حقوق شهروندی، برابری و کرامت برسیم. قرار بود نگذاریم رد صلاحیت کنند، نگذاریم روزنامه ببندند و نگذاریم توقیف فله‌ای کنند و نگذاریم اختلاس کنند و نگذاریم کسی را بدون محاکمه به حصر بفرستند. قرار نبود شبانه به خوابگاه دانشجویان بریزند و حق آزادی و امنیت دانشجویان را به محاق جور و استبداد ببرند. سلام بر تاجزاده‌ها، نبوی‌ها، حجاریان‌ها و سلام بر باقی‌ها، زید‌آبادی‌ها و مومنی‌ها و سلام بر کسی که حتی نام او، لرزه بر اندام مستبدان و اقتدارگرایان می‌اندازد و سلام بر سید سبز بزرگوارمان که برای او، ممنوع‌التصویری و ممنوع الصدایی می‌دهند؛ غافل از اینکه نام و یاد او همواره در قلبمان زنده است. سلام بر سید محمد خاتمی»!

عباس عبدی: من را اشتباهی دعوت کردید

پس از سخنان مجری برنامه، عباس عبدی در جایگاه سخنرانی حاضر شد و در ابتدا خطاب به برگزار کنندگان برنامه گفت: «من را اشتباهی دعوت کردید زیرا این همایش ها احتیاج به شور و هیجان دارد و نوع کلام من بگونه ای است که نمی تواند هیجانی برای شما داشته باشد؛ بهتر بود فردی را دعوت می کردید که بتواند برای شما هیجانی صحبت کند».

بعد از سخنرانی عباس عبدی کلیپی پخش شد که در این کلیپ بخش هایی از سخنرانی میرحسین موسوی در زمان جنگ گنجانده شده بود که با سوت و کف حاضرین مواجه شد. در بخش دیگری نیز نماهنگ تصویری از دوران اصلاحات و سخنرانی های رئیس جمهور دولت اصلاحات و همچنین سخنرانی اسفند سال ۸۷ میرحسین موسوی در جمع اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران پخش شد.

در ادامه پخش این کلیپ، به حادثه کوی دانشگاه سال ۸۸ اشاره شد و با پخش صفحه ای سیاه رنگ که تنها صدای فیلم به گوش می رسید نوشته شد «این تصاویر مربوط به حمله کوی دانشگاه در سال ۸۸ است که به اصرار مسئولین دانشگاه حذف شده است».

رونمایی از شهید زنده/ حجاریان به ایجاد جنگ روانی در دوران دوم خرداد اعتراف کرد

قبل از آغاز سخنرانی سعید حجاریان نیز متولیان همایش، چهار مکعبی که در جایگاه سخنرانی قرار داده و عکس محمد خاتمی را تصویر کرده بودند را مجددا چرخاندند و این بار عکس سران فتنه (میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد) را برای حاضرین به نمایش گذاشتند. در کنار این عکس نیز نوشته شده بود «امید بذر هویت ماست». این اقدام با تشویق های مکرر دانشجویان و سردادن شعارهایی در راستای حمایت و رفع حصر سران فتنه همراه شد.

پس از ورود سعید حجاریان به سالن برگزاری همایش، حاضرین در سالن خطاب به وی شعار دادند «شهید زنده ای تو قلب تپنده ای تو».

حجاریان با همراهی اطرافیان و به کمک واکِر در جایگاه بالای سن رفت و شروع به سخنرانی کرد. وی در ابتدا گفت: «نمی‌دانم چطور شده است و آفتاب از کجا درآمده است که من را به این دانشگاه راه داده‌اند! زیرا سال گذشته من را راه ندادند؛ انگار فضا بهتر شده است». وی سپس به خاطره ای از سال ۷۶ و انتخابات ریاست جمهوری اشاره و به نوعی به فضا سازی، شایعه پراکنی و ایجاد جنگ روانی توسط خود اذعان کرد و گفت: «جنگ روانی یک ابزار کمکی در عرصه سیاسی است».

اهانت سحرخیز به برخی مسئولین نظام

در پایان این همایش نیز میزگردی با موضوع بررسی مطیوعات دهه هفتاد با حضور جلایی پور، عیسی سحرخیز و کامبیز نوروزی برگزار شد. در ابتدای این میزگرد عیسی سحرخیز که سال گذشته به سایت روزآنلاین گفته بود «خیلی‌ از اصلاح‌طلبان بر خلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند»، طی سخنانی با اشاره به توقیف روزنامه های زنجیره ای اصلاحات در دوران دوم خرداد، به تکرار سخنان اصلاح طلبان پرداخت و به برخی نهادهای انقلابی و مسئولان نظام آشکارا اهانت کرد.

بر اساس این گزاش همایش روز گذشته انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در حالی برگزار شد که برگزار کنندگان آن که امروز مدعی اعتدال گرایی هستند، نظام جمهوری اسلامی را متهم به استبداد و ضدیت با دموکراسی و مردم سالاری کردند اما از سویی دیگر هرچه خواستند گفتند و هرچه توانستند به برخی ارزشها و مسئولین نظام توهین کردند و در سراسر برنامه خود از سران فتنه حمایت قاطع کردند.
منبع: مهر

۱۳۹۴/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...