نسخه چاپی

یك تخلف مالی عجیب در فدراسیون فوتبال

در حالیكه قرار است مجمع فدراسیون فوتبال ۱۸ خردادبرگزار شود، یكی از مواردی كه در این مجمع قرار است بررسی شود ابهامات مالی بخشهای مختلف فدراسیون فوتبال است.

به گزارش نما، در روزهایی که کفاشیان تحت فشار بود تا تغییرات را انجام دهد، دکتر احمد هاشمیان از ریاست کمیته پزشکی برکنار شد و البته شرکتی که زیر نظر سازمان لیگ و کمیته پزشکی هم اداره می شد منحل شد. اتفاقهای این شرکت در مجمع آینده بررسی می شود و قرار است اعضای مجمع در این باره سکوت نکنند.نام این شرکت ایفا بودو قرار بود کارهای پزشکی فدراسیون فوتبال را انجام بدهد و به نوعی نهاد موازی با کمیته پزشکی بود.

این شرکت در زمان ریاست عزیزالله محمدی رئیس سازمان لیگ تشکیل شد و اعضای هیات مدیره این شرکت را عزیزالله محمدی، غلامرضا بهروان، احمد هاشمیان و علی کفاشیان تشکیل می دادند. در این میان هیات مدیره، احمد هاشمیان را به عنوان مدیرعامل و رئیس هیات مدیره انتخاب کرد و داستان از همین جا شروع شد.

روایتی می گوید که احمد هاشمیان در این شرکت برای خودش ماهی ۸ میلیون تومان حقوق رد می کرده که البته با وی در این باره گفت و گو کرده ایم که در ادامه می آید. صورت جلسات این شرکت را بهروان امضا می کرد و البته ظاهرا قبل از تشکیل شرکت قرار بوده ۹۸ درصد سهام در اختیار سازمان لیگ باشد و یک درصد به کمیته مسابقات و یک درصد هم به کمیته پزشکی اختصاص پیدا کند.

اما ظاهرا پس از اینکه کفاشیان در مجمع اسفند ۹۰ رای می آورد معادله عوض می شود و قرار بر این می شود که سهم سازمان لیگ به ۷۰ درصد و کمیته پزشکی به ۲۹ درصد برسد اما سهم کمیته مسابقات همان یک درصد باقی بماند. در این شرکت یک ذیحساب و خود مدیرعامل فقط حق امضا دارند و روند طوری بوده که دکترهاشمیان پیشنهاد می دهد تا ماهیانه به خودش ۸ میلیون تومان حقوق بدهد. در واقع در یک کار جالب به عنوان رئیس کمیته پزشکی(خودش) به رئیس هیات مدیره یا مدیرعامل(یعنی خودش) نامه می زند و تقاضای بودجه می کند و خودش با خودش موافقت می کند.

البته این افزایش سهام کمیته پزشکی در شرکت پس از انتخابات اسفند نود شاهکار دکتر هاشمیان بوده و علی کفاشیان کلا یا چشمانش را بر این ماجرا بسته یا اینکه کلا خبر نداشته که هر دو مورد هم محتمل است. چرا که دکتر هاشمیان حق امضا و برداشت داشته و البته در همان روزهای اول خواسته تا حقوق ماهیانه اش ۸ میلیون تومان باشد. اما کل هیات مدیره با آن هنوز موافقت نکرده بودند و جلسه ای هم تشکیل نشده بود چرا که قرار بوده مطالعات انجام شود.

دکتر هاشمیان که سه سال در این شرکت هیات مدیره بوده بر اساس اسنادی که به سازمان بازرسی کل کشور ارائه شده ۲۸۶ میلیون تومان حقوق گرفته است والبته همه این پرداخت ها بدون صورت جلسه اتفاق افتاده و حتی اگر هم به درستی باشد باعث شده تا سازمان بازرسی کل کشور به این ماجرا مشکوک شود. این را هم باید گفت که پس از انتخابات اسفند نود و مدت زمانی که تاج توسط کفاشیان کنار گذاشته شد و دوباره به فدراسیون فوتبال برگشت، وی در هیات مدیره شرکت ایفا جانشین عزیزمحمدی شد واتفاقا پس از اتفاقاتی که برای این شرکت افتاد،‌به شدت ناراحت بود.

اما آیا واقعا جلسه ای برگزار شده است؟

جلسه ای که حقوق دکتر هاشمیان بخواهد در آن تشکیل شود برگزار نشده اما سه سال هاشمیان به عنوان رئیس کمیته پزشکی، عضو هیات مدیره و رئیس هیات مدیره حقوق می گرفته است. شرکت ایفا قراربوده که تمام کارهای پزشکی کلینیک فدراسیون فوتبال را انجام دهد، معاینات پیش از فصل را انجام دهد و اینکه دارو وارد کند.

علی کفاشیان زمانی که می شنود هاشمیان می خواهد دارو ومکمل وارد کند،‌از وی شاکی می شود و می گوید که نباید فدراسیون فوتبال وارد این کارها شود و دردسرهای گمرکی و غیره دارد.

از طرفی تمام کارمندان کمیته پزشکی هم کارهای کمیته و هم کارهای شرکت را انجام می دادند اما از شرکت هیچ حقوقی نمی گرفتند و از فدراسیون فوتبال می گرفتند. نکته جالب این است که همه کارهای این شرکت در سه سال بدون صورت جلسه انجام شده بوده و به همین سازمان بازرسی زمانی که پرداخت ها را می بیند که به حساب شخصی دکتر هاشمیان بوده و وی از حساب شخصی اش کارهای کمیته را انجام داده و پرداخت ها و دریافتهایی داشته است‌به این ماجرا مشکوک می شود و عزیزالله محمدی و غلامرضا بهروان را احضار می کند. آنها هم توضیحاتشان را در این می دهند و هر دودر گفت و گو با سایت برنامه نود،‌پاسخ دهی شان به سازمان بازرسی درباره شرکت ایفا ( که حالا منحل شده است) را ارائه می کنند.

گیر سازمان بازرسی هم همین بوده که چرا یک شخص به خودش نامه می زده و خودش با خودش موافقت می کرده است. حتی گردش مالی ۶۰۰ میلیون تومانی و ۷۰۰ میلیون تومانی هم شنیده شده که البته بهروان در گفت و گو با سایت برنامه نود از اعداد وارقام ابراز بی خبری می کند اما می گوید که یادش نمی آید جلسه ای درباره تعیین حقوق دکترهاشمیان تشکیل شده باشد. سازمان بازرسی هم وقتی وارد می شود به کفاشیان می گوید که چرا فدراسیون گزارش مالی این شرکت را ارائه نمی کند؟ حتی مجمع فدراسیون فوتبال و کمیته رفع ابهامات مالی که منحل شد هم روی ماجراهای کمیته پزشکی زوم می کنند.

چند ابهام دیگر

زمانی که دکتر هاشمیان برکنار می شود، همه اطلاعات پزشکی تیم ها در کامپیوترهای کمیته پزشکی گم می شود و در واقع پاک می شود. درباره مکمل ها هم اسناد ومدارکی وجود داشته که آنها هم از بین رفته اند. کسی نمی داند چرا پس از برکناری این اسناد گم شده اند؟ سازمان بازرسی هم تخلف هاشمیان را در این می داند که پولهای شرکت را از حساب خودش هزینه کرده است. سازمان بازرسی کل کشور از طریق مراجع قضایی وارد می شود و مثل اینکه همه پولهایی که هاشمیان بدهکار بوده را از وی پس می گیرد و هاشمیان خودش می گوید هیچ بدهی به فدراسیون و شرکت ایفا و کمیته پزشکی ندارد.

گیر دیگر سازمان بازرسی این بوده که چرا حسابدار این شرکت با هماهنگی مدیرعامل چنین کارهایی کرده است. پول همه معاینات پیش فصل تیم های لیگ برتری که هر تیم ۴۰ میلیون تومان و در فصل ۶۴۰ میلیون تومان بوده به حساب این شرکت می رفته اما دکتر هاشمیان از حساب شخصی هزینه های شرکت را انجام می داده که باعث ابهام بوده است.

شرکت منحل شده یا نشده؟

اما هنوز شرکت ایفا با اینکه منحل شده با بخش مالی سازمان لیگ تسویه حساب نکرده و باید دید این شرکت چقدر به فدراسیون و سازمان لیگ بدهکار است. اما یک سوال این وسط مطرح می شود. اینکه در حال حاضر مرکز خدمات پزشکی فدراسیون با دستگاه پز کارهایش را انجام می دهد و مستقیم پول به حساب سازمان لیگ ریخته می شود و خدمات به خوبی به مراجعه کنندگان و باشگاهها ارائه می شود و هیچ مشکلی وجود ندارد. چرا این اتفاق سه سال پیش نیفتاد؟ حتما لازم بود که شرکتی باشد تا این تخلف آشکار پیش بیاید.

باید حتما این شرکت تاسیس می شد؟ در حالی که حالا هیچ وجه نقدی دریافت نمی شود و شفاف سازی در حال انجام است، واقعا لازم بود که یک شرکت با کلی ابهام کار کند و بعد به دستور مقامات بالادست منحل شود؟ همه اینها نشان می دهد که هیچ کفاشیان هیچ نظارتی بر زیر مجموعه اش ندارد و تخلفات یکی پس از دیگری سر بر می آورند. حالا حتی کمیته پزشکی بدهی بزرگی در بخش دوپینگ دارد که باید دید در روزهای آ‌ینده آیا درباره اش شفاف سازی می شود یا نه. پزشکان تیم ها هنوز پولهایشان را نگرفته اند و فدراسیون بی پول هم نمی تواند آنها را راضی کند.

صادق درودگر عضو کمیته منحل شده رفع ابهامات مالی درباره ابهامات شرکت ایفا به سایت نود می گوید: ما می دانستیم که تخلف هایی ممکن اتفاق افتاده باشد اما هیچ سندی به ما ندادند. هیچ صورت جلسه ای هم دست ما نرسید. اصلا شاید مدارکی وجود نداشته است. واقعا نمی دانیم در آن شرکت چه اتفاقی افتاده است و همین ندادن مدارک و اسناد و صورت جلسه ها وضعیت را شک برانگیز می کرد و در نهایت شرکت منحل شد.

حالا باید دید کفاشیان پس از ماجرای حسابرس مجمع درباره ایفا چه پاسخی خواهد داشت. شرکتی که حالا منحل شده اما هنوز تسویه حساب نکرده است. واقعا آقای کفاشیان در فدراسیون فوتبال شما چه خبر است؟

گفت و گوی سایت نود با دکتر احمد هاشمیان رئیس برکنار شده کمیته پزشکی را بخوانید. در این گفت و گو هاشمیان پای مهدی تاج را هم وسط می کشد:

*آقای دکتر طی گفتگوهایی که با اعضای هیات مدیره شرکت ایفا داشتیم و آنها اعلام کردند که شما حدود ۶۰۰ میلیون تومان بدهکار بوده اید به این شرکت. این ماجرا حقیقت دارد؟

نخیر اصلا چنین چیزی نیست.هیات مدیره چه کسانی هستند که اینها را به شما گفته اند؟

*حالا بماند.

(می خندد) مگر هیات مدیره چه کسانی هستند؟ آقایان تاج هستند و بهروان! کس دیگری در هیات مدیره نیست!

*گفته شده که شما به عنوان عضو هیات مدیره برای خودتان نامه می زدید و ماهیانه ۸ میلیون تومان به خودتان حقوق می داده اید. درست است؟

نخیر اینها صحت ندارد. اینها همان حرفهایی است که هیات مدیره نمی زند و حرفهایی است که یک عده آدم مغرض زدند و آن چیزی که می خواستند اتفاق افتاد و شرکت را منحل کردند.

*الان گفته شده سازمان بازرسی کل کشور سراغ آقای عزیزمحمدی و بهروان رفته و همه این ها تایید شده است؟

نه اصلا. سازمان بازرسی هم بررسی کرد و هیچ مشکل خاصی هم وجود نداشت.

*پس اینکه الان می گویند شما این پول را تسویه نکرده اید حقیقت دارد؟

نه هیچ پولی در اختیار ما نیست. همه در حساب شرکت است. شرکت منحل شده و صورتجلسه انحلال شرکت هم در دست آقای تاج است که امضا کنند و به ثبت شرکتها اعلام کنند.

*گفته شده که شما این پول را از حساب شخصی تان هزینه می کردید و به این و آن می دادید.

نه اصلا. هر کس اینها را گفته اطلاعات ندارد.شما با آقای تاج تماس بگیرید. آقای تاج به عنوان نماینده سهامدار اصلی در جریان این مسائل هستند.

*گفته شده شرکت ۷۰ درصد سهامش متعلق به سازمان لیگ بوده، یک درصد متعلق به کمیته.

(می خندد) این هم حرف غلطی است! من دارم رانندگی می کنم و جریمه می شوم!

*۹۸ درصد بوده؟

لطفا بعدا تماس بگیرید با من.

*فقط این سوال را پاسخ دهید و دیگر با شما تماس نخواهیم داشت. اینکه می گویند شما تمام اطلاعات را از کامپیوترتان پاک کرده اید. پرونده پزشکی بازیکنان لیگ و همینطور اطلاعات مربوط به مکملها و ... درست است؟

اصلا چنین چیزی نیست! اطلاعات بازیکنان که در کمیته نیست که در مرکز کلینیک است.من دارم رانندگی می کنم آقای عزیز.

*گفته اند شما خودتان رابه عنوان پزشک نمونه به فیفا معرفی کرده اید که جایزه بگیرید. این هم درست نیست؟

نه عزیز من! این هم درست نیست.

*اما سند این نامه موجود هست که شما خودتان را معرفی کرده اید!

نه این چنین نیست. آقای کفاشیان زیر آن نامه که آمده خطاب به من نوشتند که شما خودتان را به علاوه فلانی معرفی کنید.این دستور آقای کفاشیان بوده.

*و این فلانی چه کسی بوده؟

آقای دکتر خانلری بودند. یادم نمیاد. آقای شهاب هم بودند و خود من.

*پس شما تمام این ماجراها را تکذیب می کنید؟

بله.
منبع: وب سایت برنامه نود

۱۳۹۴/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...