نسخه چاپی

كشورهای حامی داعش، از آن ضربه می‌خورند

معاون حزب جمهوری‌خواه تركیه در دیدار با نایب رئیس مجلس با بیان اینكه ایران مهمترین قدرت جهان اسلام است، گفت:‌ كشورهای حامی گروه‌های تروریستی مانند داعش روزی از این گروه‌ها ضربه خواهند خورد.

به گزارش نما ، «دوردو اوزبولات» معاون حزب جمهوری‌خواه ترکیه ظهر امروز با ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

ابوترابی‌فرد در ابتدای این دیدار با اشاره به پیوندها و علایق تاریخی میان مردم مسلمان ایرانی و ترکیه، اظهار داشت: همکاری ایران و ترکیه به عنوان 2 کشور مهم در جهان اسلام می‌تواند نقش مؤثری در حل مشکلات کنونی مسلمانان داشته باشد.

وی در همین زمینه بر اهمیت تقویت و گسترش ارتباطات پارلمانی میان دو کشور تأکید کرد و با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروه‌های تروریستی و تکفیری گفت: مقابله با جریانات تروریستی به عنوان بازوان صهیونیسم و قدرت‌های استکباری در منطقه وظیفه قطعی عملی و دینی همه مسلمانان و نخبگان جهان اسلام است.

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر حمایت کشورمان از دولت‌های سوریه و عراق در مقابله با هجوم گروه‌های تروریستی تصریح کرد: حامیان گروه‌های تروریستی قطعاً از جریانات و گروه‌های تکفیری و تروریستی آسیب خواهند دید و از آنها ضربه خواهند خورد.

وی همچنین نقش روشنگرانه نخبگان و رهبران جوامع مسلمان را نسبت به ایجاد آگاهی و شناخت از ماهیت ضداسلامی گروه‌های تروریستی بسیار با اهمیت برشمرد.

«اوزبولات» معاون حزب جمهور‌ی‌خواه ترکیه نیز در این دیدار روابط ایران و ترکیه را مناسباتی تاریخی و بسیار محکم خواند و گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمترین قدرت جهان اسلام نقش مهمی در مقابله با گروه‌های تروریستی و ایجاد امنیت و آرامش در منطقه دارد.

وی با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای قدرت‌های جهانی علیه کشورمان در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم‌ها ناعادلانه دشمنان و قدرت‌های جهانی توانسته است در عرصه‌های گوناگون به موفقیت‌های شایانی دست یابد و امروز مهمترین قدرت در جهان اسلام است.

معاون حزب جمهور‌ی‌خواه ترکیه با تشریح سیاست‌ها و دیدگاه‌های حزبش در قبال تحولات منطقه به ویژه گروه‌های تروریستی منذکر شد: آنچه که امروز گروه‌های تروریستی مانند داعش انجام می‌دهند مانند قتل عام مردم بی‌گناه،‌ ضددینی و اسلامی است.

وی تصریح کرد: کشورهایی که امروز از گروه‌های تروریستی مانند داعش حمایت می‌کنند،‌ روزی از این گروه‌ها ضربه خواهند خورد.

۱۳۹۴/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...