نسخه چاپی

اصلاحات با انفجار و سلاح صورت نمی‌گیرد

عکس خبري -اصلاحات با انفجار و سلاح صورت نمي‌گيرد

لاریجانی: از اصلاحات در سوریه حمایت می كنیم تمام كشورهای منطقه باید ساختاری دموكراتیك داشته باشند اما توجه به توطئه گری برخی كشورها در منطقه كه حكومت های دیكتاتور دارند و با سلاح می خواهند این قدرت علیه رژیم صهیونیستی را تضعیف كنند توجه داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس سوریه ضمن تأکید بر انجام اصلاحات در کشور سوریه تصریح کرد: اصلاحات در این کشور با انفجار و سلاح صورت نمی‌گیرد.

به گزارش تابناک، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران پس از دیدار با رئیس مجلس سوریه با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از دیدار آقای محمدجهاد اللحام بسیار خرسندیم، گفت: دو ملت ایران و سوریه همواره روابط عمیقی داشتند و ما همیشه موضع سوریه را در مقابله با رژیم صهیونیستی بخش ممتازی می دانیم و ستایش می کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در جنگ ۳۳ روزه که رژیم صهیونیستی دندان های خود را به سمت لبنان تیز کرده بود کشورهای زیادی در منطقه علیه مردم لبنان عمل کردند و گاه اخباری پشت صحنه به رژیم صهیونیستی مخابره می کردند اما ملت سوریه در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد و این مسئله در حافظه تاریخی ملت های مسلمان است.

لاریجانی ادامه داد: در جنگ تحمیلی که غربی ها با حمایت کشورهای بسیاری به ایران حمله کردند خیلی از کشورهای منطقه در کنار صدام بودند اما سوریه در کنار ایران بود و این مسئله نیز در حافظه تاریخی ملت ایران نقش بسته است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی یک غوغای سیاسی در صحنه بین المللی به وجود آمده است گفت: این مسئله دو وجه دارد که بخشی از آن مربوط به اصلاحات دموکراتیک در سوریه است و برخی دیگر توطئه گری است که در منطقه و جهان علیه سوریه به راه انداخته اند تا این نیروی مقاومت و مبارز بر علیه رژیم صهیونیستی را ضعیف کنند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه ما از اصلاحات در درون سوریه حمایت می کنیم یادآورد شد: تمام کشورهای منطقه باید ساختاری دموکراتیک داشته باشند اما توجه به توطئه گری برخی کشورها در منطقه که حکومت های دیکتاتور دارند و با سلاح می خواهند این قدرت علیه رژیم صهیونیستی را تضعیف کنند توجه داشت.

رئیس قوه مقننه افزود: توضیحاتی که آقای اللحام رئیس مجلس سوریه دادند دلالت بر این داشت که اصلاحات و حرکات دموکراتیک در سوریه آغاز شده و ما از این حرکات دموکراتیک در سوریه حمایت می کنیم اما معتقد هستیم با سلاح و انفجار نمی شود اصلاحات ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مذاکرات مثبتی با آقای اللحام داشتیم اظهار امیدواری کرد: در مجموع وضع منطقه به سمت آرامش پیش برود.

در ادامه این دیدار رئیس مجلس سوریه محمد جهاد اللحام با تشکر از ملت ایران به ویژه دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به خاطر مواضع و صحبت هایشان گفت: بنده از موضع بزرگوارانه و عادلانه ایران در قبال بحران سویه تقدیر و تشکر می کنم چرا که در شرایط کنونی سوریه از ابعاد مختلف با فشارهای زیادی از جمله تبلیغاتی، سیاسی و نظامی مواجه است.

اللحام ادامه داد: در واقع دولت آمریکا و برخی از مزدوران در منطقه که وابسته به غرب هستند تلاش می کنند به بهانه دموکراسی اهداف خود را بر سوریه تحمیل کنند و در ادامه آن با سیطره بر سوریه به هدف رژیم صهیونیستی برسند.

وی با بیان اینکه سوریه امروز تنها کشور مقاومت است که در خاورمیانه باقی مانده افزود: آمریکا و رسانه های مزدور آن تلاش می کنند از ارتش و رهبری سوریه تصویری نشان بدهند که در حال کشتن مردم سوریه هستند در حالی که بنده از اینکه ارتش قهرمان و مقاوم سوریه چنین کاری را انجام دهد پناه به خدا می بریم.

رئیس مجلس سوریه تأکید کرد: برخی کشورهای منطقه که از دموکراسی و آزادی صحبت می کنند و برای آن دل می سوزانند از کوچکترین آزادی و دموکراسی حتی برای حقوق مردم خودشان برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه بهترین نمونه برای چنین کشورهایی کشور قطر است، گفت: نیمی از پایگاه‌های آمریکا که نیروهای مسلح را علیه سوریه تغذیه می کنند در این کشور وجود دارد تا ملت سوریه را به کشتن دهد.

اللحام یادآور شد: در همین حال کشورهای ایران، روسیه و چین این کشورهای دوست که از حق دفاع می کنند و با دقت تمام مسائل سوریه را رصد می کنند از توطئه در سوریه به خوبی آگاه هستند و می دانند که مسائلی که در سوریه می گذرد یک توطئه بزرگ است.

رئیس مجلس سوریه با تشکر مجدد از رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به دلیل استقبال گرم از وی ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور ایران و سوریه توسعه یابد.

۱۳۹۱/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...