نسخه چاپی

تعداد نشریات فعال در كشور

مدیركل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: در حال حاضر بیش از 7 هزار و 500 نشریه در سطح كشور مجوز فعالیت گرفته‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسن محرابی ظهر امروز در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور در خرم‌آباد اظهار داشت: تعداد نشریات کشور در سال 68 بیش از 250 نشریه بوده که این رقم امروز به بیش از 7500 نشریه رسیده است.

وی با بیان اینکه 400 پایگاه اطلاع‌رسانی و بیش از 60 خبرگزاری در سطح کشور فعالیت دارند، عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند بر تبادل تجربه استان‌های دیگر تاثیرگذار باشد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: استفاده از ظرفیت‌هایی همچون صنوف مطبوعاتی می‌تواند در ارتقای کیفیت سطح نشریات و خبرگزاری‌ها تأثیرگذار باشد و امروز شورای صنفی در سطح کشور فعال است و شوراهای روزنامه‌نگاری در حوزه ارتباطات نیز فعالیت دارند.

محرابی تصریح کرد: در حال حاضر برای حمایت از خبرنگاران سایت اینترنتی در این زمینه در وزارت ارشاد فعال شده و برای صدور کارت خبرنگاری و یا بحث حمایت‌های یارانه‌ای به صورت الکترونیکی نشریات را حمایت می‌کند.

وی افزود: در استان‌ها باید فعالیت‌های مطبوعاتی تقویت شوند و انتظار ما از استاندار لرستان این است که مطبوعات محلی استان را تقویت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون جشنواره‌های متفاوتی در سطح کشور برگزار شده اما امسال تصمیم گرفته‌ایم که جشنواره‌های مطبوعاتی را به صورت منطقه‌ای برگزار کنیم.

محرابی یادآور شد: یارانه بخشی از حمایت از رسانه‌ها بوده اما بخشی دیگر این است که باید سازماندهی شوند از این‌رو صنعت رسانه استانداردسازی می‌خواهد و ما سعی کردیم بحث رتبه‌بندی نشریات و خبرگزاری‌ها را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی بیان داشت: در زمینه آموزش، امسال ما برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی را پیش‌بینی کرده‌ایم که رسانه‌ها می‌توانند از این کارگاه‌ها به خوبی استفاده کنند.

گفتنی است،‌ مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

۱۳۹۴/۳/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...