نسخه چاپی

قیمت طلای سیاه افزایش یافت

قیمت نفت پس از كاهش‌های گذشته، امروز ۴۸ سنت بالا رفت و بشكه‌ای ۶۴.۲۰ دلار فروخته شد.

به گزارش نما، فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت حدود یک درصد در معاملات امروز افزایش یافت و برخی از کاهش‌های روز گذشته خود را جبران کرد.

این افزایش قیمت ناشی از انتظار برای کاهش ذخایر نفت آمریکا برای چهارمین هفته متوالی است.

همچنین از دیگر عوامل افزایش قیمت، اظهارات دیپلمات‌های غربی در مورد توافق هسته‌ای با ایران مبنی احتمال اندک حصول توافق هسته‌ای تا 30 ژوئن و برداشته شدن تحریم‌ها تا پایان امسال در بهترین شرایط بود.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 48 سنت افزایش 64.20 دلار در هر بشکه فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 68 سنت افزایش 58.71 دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

هر دوی این دو نوع نفت روز گذشته به علت تقویت ارزش دلار 2 درصد کاهش قیمت داشتند.

بر اساس داده‌های رویترز، ذخایر نفت خام آمریکا احتمالا 2 میلیون بشکه هفته گذشته کاهش یافته است. کاهش ذخایر نفت خام و محصولات نفتی آمریکا در هفته‌های گذشته، نشان‌دهنده افزایش تقاضا در این کشور است که عامل تقویت قیمت‌ها محسوب می‌شود.

تحلیلگران انرژی اسپکتز طی یادداشتی اعلام کردند، درصورتی که تقاضای جهانی نفت به روند شگفت‌انگیز افزایشی خود ادامه دهد و دیزل تاحدی ارزش خود را حفظ کند، قیمت نفت خام می‌تواند بالا رود.

با این حال، سرمایه‌گذاران برداشت سود از فروش نفت برنت را آغاز کرده‌اند و مدیران پولی پیش‌بینی‌های خود از افزایش قیمت‌ها برای دومین هفته متوالی کاهش داده‌اند.

۱۳۹۴/۳/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...