نسخه چاپی

هر برگ رأی تیری به سمت دشمنان انقلاب

عکس خبري -هر برگ رأي تيري به سمت دشمنان انقلاب

مجتبی رحماندوست عضو جبهه متحد اصولگرایان و حسن حمیدزاده عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی با حضور در برنامه انتخاباتی "۲۲" به تبیین دیدگاه‌ها و برنامه‌های انتخاباتی خود پرداختند.

مجتبی رحماندوست در خصوص اولویت‌های مجلس نهم با اشاره به بحث جوانان اظهار داشت: کشور ما یکی از جوان‌ترین کشورهای دنیاست که حدود 44 میلیون نفر از جمعیت آن را افراد زیر 30 سال تشکیل می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: 45 درصد از این جوانان که معادل 20 میلیون نفر است، شامل طیف سنی 19 تا 30 سال می‌شود.

عضو جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه از ابتدای انقلاب و به خصوص در دوران ۸ سال دفاع مقدس جوانان زمینه پیروزی را فراهم کرده‌اند، ‌گفت: در بحث هسته‌ای جوانان میداندار هستند؛ همانطور که شهدای هسته‌ای ما نیز، جوان بودند.



رحماندوست با اشاره به شهدای جوان جنگ، ادامه داد: در شرایط تحریم، جوانان ما در دستیابی به فناوری‌های پزشکی و هسته‌ای اثرگذار بوده‌اند و اگر کشور بتواند به نوعی حمایت از آنها را نهادینه کند که باعث احساس هویت در آنها شده و زمینه حضورشان را در میادین اقتصادی، صنعتی و سیاسی فراهم کند، در واقع شعارها عملیاتی شده است.

به گزارش فارس، در ادامه برنامه مذکور، حسن حمیدزاده عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: ما در کشور برای رسیدگی به مسائل مهم و استراتژیک، نیازمند قانون هستیم و وظیفه اصلی مجلس تصویب و نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

وی با بیان اینکه مجلس عصاره فضائل ملت است، افزود: مستحکم‌ترین استناد ما قانون برنامه پنجم توسعه است که در راستای سند چشم‌انداز ۲۰ ساله قرار دارد.

عضو جبهه پایداری با اشاره به سیاست‌های برنامه پنجم توسعه، گفت که "بند امور اجتماعی این چشم‌انداز تقویت هویت ملی جوانان متناسب با آرمان‌های انقلاب و فراهم کردن فضای رشد علمی و رفع دغدغه شغلی و ازدواج آنهاست".

رحماندوست در بخش دیگری از سخنانش در خصوص نقش مجلس نهم برای ایجاد فرصت و استفاده از پتانسیل جوانان تصریح کرد: نیروی جوان پر انرژی و توانمند، یک فرصت است که نظام باید زمینه‌ را برای حضور آنها در همه عرصه‌ها فراهم کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند که جوانان فعلی از جوانان اول انقلاب کمتر نیستند و به نظام و انقلاب تعلق خاطر دارند.

عضو جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه بروز احساسات جوانان در جنگ، بحث هسته‌ای و میادین ورزشی مربوط به هیجانات جوانی است، خاطر نشان کرد: این هیجانات دوره خاص جوانی باید به رسمیت شناخته شود و فضای به‌کارگیری آن مهیا شده و بتواند منجر به کارآفرینی شود.

حمیدزاده نیز در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اینکه آیا جوانان تهدید هستند یا فرصت، اظهار داشت: در طول 33 سال اخیر 39 میلیون نفر به جمعیت کشور اضافه شده که این افزایش بیش از 100 درصد و در واقع ذخیره ارزشمندی برای تحقق آرمان‌های انقلاب است.

وی با اشاره به تعداد دانشجویان کشور که حدود 4 میلیون است، گفت: دانشجو مرکز پژوهش و علم‌آموزی و مبدأ تمام تحولات است.

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه ما در بحث‌های علمی همچون نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و دانش ماهواره‌ای در جهان پیشتازیم و فناوری‌های ما بومی است، یادآور شد: ما به وضع موجود راضی نیستیم؛ چرا که با این پتانسیل بالای کشور می‌توان کارهای بسیار عظیم‌تری انجام داد.

وی متذکر شد: سند چشم‌انداز ۲۰ ساله تصریح دارد که در سال 1404 باید به نقطه اوج برسیم اما در حال حاضر در برخی زمینه‌های آن 14 سال جلوتر هستیم.

حمیدزاده در ادامه درباره اولویت‌های مجلس نهم برای رسیدن به فضای آرمانی گفت: مجلس بر اساس قانون اساسی وظایفی دارد که برای تحقق آنها نمی‌تواند از چارچوب قانون تخطی کند.

وی تصریح کرد: طبق برنامه پنجم توسعه تحقق جنبش نرم‌افزاری و تولید علم مهم‌ترین رویکرد مجلس است؛ چرا که این مسیر ما را به رشد و اقتدار علمی می‌رساند.

به گزارش فارس، در ادامه برنامه انتخاباتی "۲۲" بار دیگر نوبت به رحماندوست رسید تا سخن بگوید و او نیز درباره ضرورت توجه به نیروی جوان کشور اظهار داشت: کاری که باید برای جوانان انجام دهیم، بحث‌هایی چون فراهم کردن شرایط ازدواج و اشتغال است که باید جوانان با اتکا به خود انجام دهند.



رحماندوست درباره نحوه کاری دولت و مجلس نیز، متذکر شد: یکی از ویژگی‌هایی که می‌تواند رابطه قوای مقننه و مجریه را تنظیم کند، داشتن اطلاعات و تجربه از هر دو عرصه است.

وی اضافه کرد: بنده 13 سال مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران بودم اما به خوبی می‌دانم که تعیین کننده اصلی کشور مجلس است که باید طبق ظرفیت‌های کشور عمل کند.

رحماندوست با بیان اینکه داشتن یک مجلس خوب و 290 نماینده خوش‌ فکر باعث عدم گروکشی مجلس و دولت می‌شود و هم‌افزایی این دو قوه را به دنبال دارد، گفت: مشکلات موجود در این عرصه عدم نگاه دوستانه و تجربه‌ای است.

در ادامه برنامه مذکور، حمیدزاده درباره اینکه بدنه عظیم کارشناسی در دولت وجود دارد که لوایحی را به مجلس می‌آورد در حالی که مجلس در این زمینه خیلی قوی نیست، اظهار داشت: هر زمان که مجالس از توان کارشناسی بالا برخوردار بوده‌اند به تمام وظایف مصرحه در قانون اساسی عمل کرده‌اند.

وی افزود: انقلاب مجسم، قانون است؛ لذا مجلس چون قدرت قانونگذاری دارد و هم باید مجری قانون را با رأی اعتماد تعیین کند و در عین حال بر حسن اجرای قوانین نظارت داشته باشد، کانون قدرت محسوب می‌شود.

عضو جبهه پایداری با تاکید بر اینکه توان کارشناسی مجلس باید از دولت بیشتر باشد،‌ خاطر نشان کرد: کمیسیون‌های مجلس بر وزارتخانه‌ها نظارت دارند؛ از این ‌رو باید متشکل از نخبگان حوزه خود باشند.

وی تاکید کرد که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در واقع به عنوان یک مرکز علمی به ارتقای توان کارشناسی مجلس کمک می‌کند.

حمیدزاده درباره حضور مردم در انتخابات 12 اسفند، گفت: حماسه مردم در 22 بهمن نشان داد که انتخابات مجلس نهم نیز، با وجود برنامه‌ریزی گسترده دشمن برای کاهش مشارکت، باشکوه برگزار می‌شود و به برگ زرینی در تاریخ ملت ایران مبدل می‌شود.

رحماندوست نیز درباره حضور مردم در انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: هر برگ رأی تیری به سمت دشمنان انقلاب و کسانی است که سرفرازی ملت ایران را نمی‌خواهند.

۱۳۹۰/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...