نسخه چاپی

آخرین وضعیت آبی كشور

اول خرداد را در حالی پشت سر گذاشتیم كه حجم بارش‌های كشور از 181 میلی‌متر در روز 30 اردیبهشت ماه با یك میلی‌متر افزایش به 182 میلی‌متر در 6 خرداد ماه رسیده است.

به گزارش نما به نقل از میزان، با ثبت یک میلی‌متر بارش در یک هفته میزان بارش‌های کشور در پایان هفته اول خرداد به 182 میلی‌متر رسید.

طبق این گزارش، این میزان بارش درمقایسه با میزان بارش‌های مدت مشابه سال آبی گذشته 13 درصد کاهش و در مقایسه با متوسط درازمدت 19 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، میزان بارش‌ها در دوره مشابه سال آبی گذشته 210 میلی‌متر و دوره درازمدت در همین زمان 226 میلی‌متر ثبت شده است.

بیشترین افزایش بارندگی تا پایان هفته گذشته در مقایسه با دوره درازمدت در ایستگاه رحمت‌آباد ریگان بم در استان کرمان با 123 درصد افزایش بارش بوده و ایستگاه طاشکوئیه در استان هرمزگان با 81 درصد کاهش کمترین میزان بارندگی درمقایسه با دوره درازمدت را داشته است.

در این مدت بیشترین بارش در حوضه آبریز دریای خزر به میزان 4 میلی‌متر و حوضه دریاچه ارومیه با 3 میلی‌متر بارندگی ثبت شده است. حوضه فلات مرکزی یک میلی‌متر بارندگی داشته و حوضه‌های خلیج فارس، مرزی شرق و سرخس هفته بدون بارندگی را سپری کردند.

۱۳۹۴/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...