نسخه چاپی

سید محمد موسوی در گفتگوی اختصاصی با نما:

نقطه قوت آمریكایی‌ها را به نقطه ضعف‌شان تبدیل می كنیم

عکس خبري -نقطه قوت آمريکايي‌ها را به نقطه ضعف‌شان تبديل مي کنيم

بازیكن تیم ملی والیبال گفت:اینكه ما امروز با چنین كیفیت بالایی بازی می‌كنیم حمایت مناسب رئیس فدراسیون از تمامی اعضای تیم ملی است. امیدوارم با پیروزی در دو بازی كه برابر آمریكا داریم، این موفقیت‌ها ادامه‌دار باشد.

به گزارش نما ،تیم ملی والیبال ایران بامداد یکشنبه در اولین دیدار خود در لیگ جهانی والیبال در لسآنجلس به مصاف آمریکا خواهد رفت. یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ملی در دو دوره اخیر رقابتها سید محمد موسوی است که توانسته با ارائه نمایشی دلپذیر اطمینان خاطر زیادی به علاقهمندان والیبال در ایران بدهد. موسوی در رقابتهای جهانی سال گذشته یکی از کاندیداهای بهترین مدافع روی تور بوده و هست. ایران با حضور موسوی امید زیادی در لیگ جهانی امسال دارد.

    
در خصوص رقابت‌های لیگ جهانی امسال و مبارزه اول با آمریکا چه داری بگویی؟
به نظرم در مسابقات امسال 4 قدرت برتر والیبال جهان در یک گروه قرار گرفته‌اند. بسیاری از کارشناسان برجسته دنیا معتقدند که قهرمان رقابت‌های لیگ جهانی از گروهی که ما در آن حضور داریم، مشخص خواهد شد. از همین رو باید این واقعیت را بپذیریم که در دشوارترین گروه ممکن هستیم و کار بسیار سختی برای صعود به دور بعدی داریم. روسیه، لهستان و آمریکا بهترین تیم‌های والیبال دنیا هستند و باید بهترین عملکردمان را در رقابت با آنها داشته باشیم.

فکر می کنی بتوانیم مقابل آمریکا امتیاز بگیریم؟
آمریکا قهرمان دوره پیش رقابت‌هاست و در این دوره نیز قطعا به تکرار قهرمانی می‌اندیشید. بنابراین آنها بیشترین تلاش خود را خواهند کرد تا از همان دیدار اول با قدرت رقبا را از پیش رو بردارند و مسلما با استفاده از امتیاز میزبانی سعی می‌کنند هر طور شده ما را شکست دهند.

از آمریکایی ها شناخت کافی دارید؟
مهم‌ترین ویژگی بازیکنان تیم ملی آمریکا سرویس‌های بسیار خوبی است که می‌زنند و با استفاده از این توانایی که دارند، حریفان‌شان را شکست می‌دهند. با توجه به تمرینات خوبی که در این زمینه کردیم، با درخشش مدافعان تیم ملی در عقب زمین سرویس‌ها به خوبی جمع می‌شود و بعد از آن نوبت به پاسور و مهاجمان تیم است که نقطه قوت آمریکایی‌ها را به نقطه ضعف‌شان تبدیل کنیم. به عنوان یکی از مهاجمان تیم منتظرم تا با نمایش قابل قبول بازیکنان عقب زمین، توپ‌هایی که به من می‌رسد را تبدیل به امتیاز کنم.

این روزها توقع از والیبال بالا رفته، دلیل این امر را چه چیزی می دانی؟
موضوعی که به خوبی در میان بچه‌های والیبال ایران مشهود است، اتحاد و صمیمیت تمامی ملی‌پوشان است که رمز پیروزی ما محسوب می‌شود. ما به معنای واقعی یک تیم هستیم و با وحدتی که داریم می‌توانیم برابر تمامی حریفان نتایج درخشانی بگیریم. البته دلیل رفاقت بچه‌ها مدیریت بسیار خوبی است که در فدراسیون والیبال وجود دارد. اینکه ما امروز با چنین کیفیت بالایی بازی می‌کنیم حمایت مناسب رئیس فدراسیون از تمامی اعضای تیم ملی است. امیدوارم با پیروزی در دو بازی که برابر آمریکا داریم، این موفقیت‌ها ادامه‌دار باشد.

در خصوص دیگر رقبای ایران در لیگ جهانی والیبال چه شناختی داری؟
روسیه و لهستان تیم‌هایی هستند که قدرت‌شان اگر از آمریکا بیشتر نباشد، کمتر نیست. به همین خاطر برابر آنها نیز باید با تمام قدرت و توانی که داریم بازی کنیم. شانسی که داریم این است که طبق برنامه‌ریزی فدراسیون جهانی والیبال ما ابتدا 6 بازی خارج از ایران برگزار می‌کنیم و در 6 بازی بعدی میزبان هستیم. با توجه به اینکه شناخت خوبی از ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی داریم می‌توانیم در 6 دیدار دور برگشت 6 پیروزی به دست آوریم و با چند نتیجه خوب در دور رفت به مرحله نهایی مسابقات صعود کنیم.

شکست در 2 دیدار اول مقابل آمریکا تا چه اندازه می‌تواند صعود ایران را دچار خدشه کند؟
مسابقه والیبال دو رو دارد. می‌بری و یا می‌بازی. ما بیشتر از آنکه به باخت برابر آمریکا فکر کنیم راه‌های بردن این تیم را بررسی کردیم. به نظرم ما اگر در یکی از دو دیداری که برابر این حریف قدرتمند داریم به پیروزی برسیم گام بلندی به سوی قهرمانی برداشتیم. قطعا شکست در هر دو دیدار کار ما را در ادامه رقابت‌ها دشوار می‌کند و نباید اجازه دهیم که این اتفاق صورت بگیرد.

حمایت فوق‌العاده تماشاگران ایرانی خارج از کشور می تواند در بازی‌های خارج از خانه برای ما امتیاز مثبت قلمداد شود؟
در سال‌های گذشته برابر هیچ حریفی تنها نبودیم و احساس غربت نکردیم. در بسیاری دیدارها آن قدر ایرانی‌ها با شور و شوق ما را تشویق می‌کردند که در تمام طول بازی این حس را داشتیم که در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنیم. امیدوارم امسال هم شاهد چنین حمایتی از سوی مردم عزیزمان باشیم. ایرانی‌های سرتاسر جهان بدانند که ما نهایت تلاش‌ خود را برای شکست دادن آمریکا خواهیم کرد. جدایی از هر نتیجه‌ای که به دست بیاید، امیدوارم مردم به این باور برسند که ملی‌پوشان والیبال ایران به هیچ عنوان کم کاری نکرده‌اند. حتی اگر تیم پیروز میدان نباشیم.

درباره دلایل پیشرفت والیبال ایران چه چیزهایی است؟
بسیاری در ابتدا بر این باور بودند که نتایج خوبی که ما می‌گیریم کاملا اتفاقی بوده و در ادامه به مشکل می‌خوریم. اما با ادامه‌دار بودن این نتایج حالا نظرات عوض شده و سطح توقع‌ها بالا رفته است. ما در سومین سال حضور در لیگ جهانی را می‌گذرانیم و مردم انتظار دارند عنوانی بهتر از چهارمی سال گذشته را به دست آوریم. امیدوارم با ارائه بازی‌های درخشان خود مانع توقف این موفقیت‌ها شویم.

صحبت پایانی؟
صحبتی با منتقدان والیبال ایران دارم. اگر معتقدند رشد والیبال ایران در آینده متوقف می‌شود فقط یک راه است و باید به تیم‌های نوجوانان و جوانان رجوع کنند. اینکه بازیکنان جوان هر سال به تیم ملی بزرگسالان می‌آیند و با بازیکنان اصلی تیم ملی تمرین می‌کنند و رشد نسل بعدی والیبال ایران در چند سال آینده با همین روند ادامه خواهد داشت.

۱۳۹۴/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...