نسخه چاپی

برگ برنده ایران در مقابل تشدید تحریم ها

یك كارشناس سیاست خارجی گفت: بستن تنگه هرمز در اوج آسیب پذیری اقتصادی و امنیتی برگ برنده ایران است اما زمان و چگونگی استفاده از ابزار استراتژیك و اعمال محدودیت در تنگه هرمز به تدابیر جامع مسئولین در شرایط مقتضی بستگی خواهد داشت.

رضا طلائي نيک کارشناس سياست خارجي، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح نمايندگان مجلس مبني بر بستن تنگه هرمز گفت: ايران از ظرفيت جغرافيايي و امکانات فني و اجرايي لازم براي اعمال محدوديت با بستن تنگه هرمز بطور قاطع برخوردار است لذا در صورت به مخاطره افتادن منافع ملي و امنيتي بازار نفت امکان بستن تنگه هرمز موثر است.

طلائي نيک با بيان اين مطلب كه طرح مجلس بايد ناظر به حمايت از تدابير مسئولين براي اعمال محدوديت در شرايط مقتضي باشد، ادامه داد: با در نظر گرفتن ميزان آسيب پذيري احتمالي، بستن تنگه هرمز از گزينه هاي موثر خواهد بود اما زمان و چگونگي استفاده از ابزار استراتژيک و اعمال محدوديت در تنگه هرمز به تدابير جامع نظام در شرايط خاص بستگي خواهد داشت.

اين کارشناس سياست خارجي با تاكيد بر اينكه تحريم هاي نفتي اروپا عليه ايران تأثير جدي در بازار نفت ايران نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: ايران ظرفيت هاي جايگزين براي سهم محدود اروپا از بازار نفت را در ساير کشورها را دارد و معاف شدن 20 کشور از تحريم هاي نفتي يک جانبه غرب عليه ايران به منزله شکست اين پروژه است.

۱۳۹۱/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...