نسخه چاپی

واكنش دولت به تجمع دلواپسان در قم

حسینعلی امیری قائم مقام وزیر كشور به تظاهرات روز گذشته دلواپسان در قم واكنش نشان داد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور به تظاهرات روز گذشته دلواپسان در قم واکنش نشان داد.

قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت کشور با اشاره به سخنان روز گذشته وزیر کشور در جمع فرمانداران اظهار داشت: وزیر کشور معتقد است برگزاری تجمع له یا علیه بعضی از مسائلی که مورد وفاق ملی است و به امنیت ملی برمی گردد آسیب زا است. به طور مشخص "مذاکرات هسته ای" از مصادیق این نوع مواردی است که به امنیت ملی باز می گردد.

حسینعلی امیری با بیان این مطلب افزود: مذاکرات هسته ای تحت نظارت رهبری انجام می شود و ایشان چندین بار گفته اند تیم مذاکره کننده هسته ای زحمت می کشند و مورد اعتماد ایشان هستند. رییس جمهور هم تعبیر سربازان جبهه دیپلماسی را برای آنها به کار بردند. واقعیت این است که همه با اصل مذاکرات موافق هستند و همه می خواهند این مذاکرات با حفظ خط قرمزهای رهبری به نتیجه برسد. بنابراین این مسئله موضوعی در چارچوب امنیت ملی شمرده می شود.

امیری ادامه داد: در حالی که مذاکره کنندگان در حال مذاکره هستند برخی اقدامات از قبیل برگزاری تجمع چه در موافقت و چه در مخالفت با مذاکرات هسته ای امنیت ملی را مخدوش خواهد کرد. بنابراین وزارت کشور اعتقادی به برگزاری تجمعاتی از این قبیل نداشته و بنای صدور مجوز برای این تجمعات را ندارد.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که چگونه به رغم عدم صدور مجوز، چند تجمع با عنوان "اجازه نمی دهیم" در اعتراض به مذاکرات هسته ای در مشهد و تهران و قم برگزار شده است گفت: وزیر کشور از روز گذشته رسما ابلاغ کرده است که نباید هیچ مجوزی برای برگزاری تجمعات هسته ای صادر شود. صدور مجوز برای برگزاری تجمعات در استان ها نیز بر عهده استانداری هاست و استانداران موظف هستند مجری سیاست های عمومی دولت باشند و بر این مبنا با این درخواست ها برخورد کنند.

امیری تاکید کرد: با ابلاغ جدید وزیر کشور دیگر شاهد برگزاری این تجمعات نخواهیم بود و قطعا اگر چنین تجمعی برگزار شود غیرقانونی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که ایا وزارت کشور قصد برخورد با تجمعات بدون مجوز را دارد یا خیر اظهار داشت: تجمعاتی که بدون مجوز برگزار می شوند غیرقانونی بوده و وزارت کشور با برگزارکنندگان آنها طبق قانون برخورد خواهد کرد.

۱۳۹۴/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...