نسخه چاپی

اختلاس میلیاردی در بنیاد مسكن كرمان

سرپرست مجتمع قضائی ۲۲ بهمن (محاكم) كرمان گفت: مدیران مالی اسبق بنیاد مسكن استان كرمان با همكاری یكی از مدیران ارشد این مجموعه در تهران مبادرت به اختلاس مبلغ پنج میلیارد و چهارصد میلیون ریال كرده بودند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، منصور سالاری در تشریح جزئیات پرونده اختلاس بنیاد مسکن کرمان اظهار کرد: این اختلاس‌ها در سال‌های ۱۳۸۸ تا ۹۱ صورت گرفته است و این متهمان با همکاری یکدیگر مبادرت به برداشت غیر قانونی وجه ازحساب‌های بنیاد مسکن از محل اعتبارات عمرانی بانک جهانی و اعتبارات ملی و استانی کرده‌اند.

سالاری در ادامه اظهار کرد: این افراد با صدور چک‌های غیرقانونی اقدام به برداشت وجه می‌کردند که با شناسایی وزارت اطلاعات و همکاری سازمان بازرسی استان کرمان بازداشت شدند.

این مقام قضایی گفت: پس از رسیدگی و انجام مراحل دادرسی متهمان به حبس، انفصال دائم از خدمات دولتی و رد وجوه مورد اختلاس به دولت محکوم شدند.

بررسی قاطع پرونده اختلاس کارخانه کک سازی پالایش قطران شهرستان زرند

سرپرست مجتمع قضائی ۲۲ بهمن (محاکم) کرمان در ادامه از پیگیری پرونده اختلاس کارخانه کک سازی پالایش قطران شهرستان زرند گفت: این کارخانه یکی از کارخانه‌های زیر مجموعه تهیه و تولید مواد معدنی در ایران است که در پی گزارشات واصله، سازمان بازرسی از سال ۹۳ به این موضوع ورود یافته و به تحقیقات ادامه داده است.

این مقام قضایی گفت: پس از گزارشات واصله و بررسی کارشناسی و تخصصی توسط سازمان بازرسی کل استان مشخص شد که هفت نفر از متهمان با همکاری یکدیگر کک مرغوب را با کک نامرغوب ترکیب و به عنوان کک مرغوب در بازار توزیع می‌کردند.

سالاری افزود: با احراز اتهامات و جرائم و تشکیل پرونده هفت نفر از متهمان اصلی شناسایی و دستگیر و پس از انجام تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده به دادگاه ارجاع شدند.

رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی جزائی کرمان یادآور شد: پس از تکمیل مستندات و در تاریخ تعیین شده به اتهام متهمان رسیدگی خواهد شد.

کاهش زمان رسیدگی در محاکم جزائی کرمان

سرپرست مجتمع قضائی ۲۲ بهمن (محاکم) کرمان در ادامه افزود: باتوجه به تاکیدات ریاست قوه قضائیه و دستور ریاست کل دادگستری استان کرمان مبنی بر تسریع در رسیدگی و کاهش زمان دادرسی این موضوع به صورت جدی در دستور کار محاکم جزائی کرمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تمام رسیدگی‌های با رعایت دقیق آئین دادرسی و موازین قانونی انجام می‌شود، افزود: با تمهیدات اندیشیده شده زمان رسیدگی به پرونده‌های موجود در محاکم قضائی مرکز استان کرمان از شش ماه به میانگین ۴۰ روز کاهش یافته است.

رئیس شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی جزائی کرمان در ادامه با اشاره به این که شعبه ویژه‌ای برای جرائم سازمان یافته تشکیل شده است، افزود: جرائم سازمان یافته، جرائمی هستند که بیش از سه نفر در آن مشارکت داشته باشند و امنیت جامعه و اجتماع را مخدوش کنند محاکم جزائی با این گونه جرائم قاطعانه سریع و بادقت رسیدگی خواهند کرد.

سالاری ضمن اشاره به اهمیت امنیت اجتماعی گفت: با جرائم سازمان یافته، مخلان نظم و امنیت باتوجه به اهمیت موضوع و با اختصاص شعبه‌ای ویژه با حساسیت خاص پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

۱۳۹۴/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...