نسخه چاپی

عشق و آموزش در راهروهای ایستگاه شهدا

عکس خبري -عشق و آموزش در راهروهاي ايستگاه شهدا

اولین نمایشگاه پوستر اتیسیم به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شركت بهره برداری مترو تهران در ایستگاه میدان شهدا راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار سایت معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، آیین افتتاحیه و رونمایی از اولین نمایشگاه پوستر اتیسم در ایستگاه مترو شهدا، با حضور جمعی از خانواده های دارای فرزندان مبتلا به اتیسم، مردم و مسافران مترو تهران، لادن طباطبایی(بازیگر سینما و تلویزیون) و مسئولین معاونت فرهنگی مترو تهران برگزار شد.
شروع این مراسم شروع مراسم با تلاوت آیات قرآن کریم توسط یکی از کودکان مبتلا به اتیسم صورت گرفت، سپس طباطبایی پشت تریبون رفت و ضمن ابراز تشکر از اجرای این برنامه گفت: این بیماری در کشور به طور کامل شناسانده نشده و خانواده ها آشنایی بسیار کمی در این زمینه دارند. این کودکان بیمار روانی نیستند و برخی از خانواده ها با استناد به این مشکل از نگهداری کودکان خود سرباز زده و در اختیار مراکز درمانی میگذارند. همچنین این بیماری ماهانه بیش از سه میلیون تومان هزینه داشته و مشکل بزرگی برای خانواده بوده است. در ضمن این انجمن دو سال از تاسیس آن نگذشته است و مورد حمایت قرار ندارد در صورتی که در دیگر کشور ها از این بیماری بهره وری مینمایند
گفتنی است در این مراسم غفاری رئیس انجمن اتیسم کشور در این مراسم ضمن تشکر از در اختیار گذاشتن فضا برای شناساندن اتیسم به مردم و دریافت حمایت از ارگان‌های مختلف؛ درخواست نمود تا با در اختیار گذاشتن فضای بیشتر؛ در ایستگاه های مختلف این برنامه اجرا گردد.
در ادامه این گزارش آمده است، نقیب، رئیس اداره محتوای هنری معاونت فرهنگی ضمن تشکر از حضور مهمانان به برنامه های آینده این معاونت اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی در ادامه برگزاری این نمایشگاه و در در راستایی شناسایی، معرفی و دادن الگوی مناسب رفتاری با آسیب های اجتماعی برنامه های متنوع دیگری نیز برگزار خواهد کرد.
لازم به ذکر است، در بخش پایانی این برنامه با حضور نقیب،‌ رئیس اداره محتوای هنری معاونت فرهنگی اجتماعی مترو، خانم غفاری رئیس انجمن اتیسم و خانم طباطبایی به طراحان این پوسترها جوایز نفیسی اهدا شد.

۱۳۹۴/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...