نسخه چاپی

جان كری با پای شكسته به آمریكا باز می گردد

عکس خبري -جان کري با پاي شکسته به آمريکا باز مي گردد

پس از آنكه پای وزیر خارجه آمریكا در حین دوچرخه‌سواری شكست، وزارت تحت امرش یك فروند هواپیمای مجهز به فرانسه می‌فرستد تا وزیر بیمار با آسایش و برای ادامه درمان به وطنش بازگردد.

به گزارش نما، فارس به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، پس از انتشار خبر شکستن پای جان کری در حین دوچرخه‌سواری، حالا آمریکایی‌ها از فرستادن هواپیمایی مجهز به فرانسه برای بازگرداندن وی به وطن و ادامه درمان در بیمارستان‌های آمریکا خبر می‌دهند.

این هواپیما به گونه‌ای تجهیز شده که وزیر بیمار با آسایش مسیر طولانی سفر از روی اقیانوس اطلس را طی کند.

جان کری برای شرکت در نشست مقابله با داعش به فرانسه رفته بود و پیش از آن هم در سوئیس با محمدجواد ظریف، همتای ایرانی خود در خصوص آخرین تحولات مربوط به پرونده هسته‌ای گفت‌وگو کرده بود.

پیش از این و در خلال مذاکرات معروف لوزان هم که یکی از بلندمدت‌ترین اقامت‌های وزیر خارجه آمریکا در یک کشور بود، تصاویر متعددی از دوچرخه‌سواری وزیر 72 ساله در رسانه‌ها منتشر شده بود.

پیش از بروز این حادثه برای جان کری، بنا بود وی با «لوران فابیوس» همتای فرانسوی خود دیدار و درخصوص مسائل مختلف گفت‌وگو کند؛ دیداری که حالا گویا لغو شده است.

فرانسه یکی از اعضای 1+5 است که در دورهای اخیر مذاکرات، موضعی منفی در قبال پیشرفت مذاکرات اتخاذ کرده است؛ «ژرارد آرود» سفیر فرانسه در واشنگتن که اصرار دارد نظام حاکم بر ایران را «رژیم» بنامد، چند روز پیش گفته بود که «تا آخر ژوئن به توافق نمی‌رسیم.» آمریکایی‌ها در برابر این موضع فرانسوی ایستادند و سخنگوی وزارت خارجه در واشنگتن گفت «به تمدید مذاکرات فکر نمی‌کنیم.»

آخرین روز از ژوئن که برابر با 10 تیر ماه است، مصادف است با ضرب‌الاجل خودانگاشته دیپلمات‌ها برای رسیدن به توافق نهایی بر سر پرونده هسته‌ای ایران.

۱۳۹۴/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...