نسخه چاپی

دلیل شكست تیم ملی والیبال مقابل آمریكا

امتیازآورترین والیبالیست تیم ملی ایران در مسابقه دوم برابر آمریكا گفت: آمریكا در سال ۲۰۱۴ قهرمان لیگ جهانی شد و باید قبول كرد كه این كشور در والیبال قدرتمند است.

به گزارش نما به نقل از فدراسیون والیبال، امیر غفور در جمع‌بندی دو مسابقه ایران و آمریکا که هر دو بازی نیز با شکست شاگردان کواچ خاتمه یافت، گفت: در هر دو مسابقه متأسفانه شروع خوبی نداشتیم. باید قبول کنیم بعد از واگذاری دو ست به تیم قدرتمندی مانند آمریکا کسب پیروزی بسیار دشوار است.

وی درباره برتری ایران در ست سوم هر دو مسابقه عنوان کرد: شاید دلیل اصلی کسب این نتیجه نداشتن انگیزه کافی از سوی بازیکنان آمریکا در ست سوم باشد، زیرا آنها وقتی ست‌های اول و دوم را به سود خود خاتمه می‌دهند، فکر می‌کنند پیروزی‌شان قطعی است و با انگیزه کمتری به میدان می‌آیند.

بازیکن تیم ملی والیبال اظهار داشت: وقتی تیم ایران در ست سوم دو مسابقه پیروز شد، بازیکنان آمریکا برای یک امتیاز نگران می‌شوند و دوباره با انگیزه کامل به میدان می‌آیند و موفق نیز می‌شوند.

غفور در ارزیابی تیم آمریکا خاطرنشان کرد: چیزی که واقعاً تیم ایران را آزار داد، سرویس‌های پرشی بازیکنان آمریکا بود. در زمانی‌های که ایران امتیازات پایاپای به دست می‌آورد، آنها دوباره با استفاده از سرویس‌های پرشی اختلاف را افزایش می‌دادند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه در بازی‌های برگشت و در سالن 12 هزار نفری آزادی بازی‌هایی به مراتب بهتر برابر آمریکا برگزار کنند، گفت: در لس‌آنجلس اصلاً خوب نبودیم. دلیلش هم تنها سرویس‌های قدرتمند این تیم است. ایران در اندازه و قواره خودش نبود و امیدوارم در آینده بهتر بازی کنیم.

ملی‌پوش والیبال ایران خاطرنشان کرد: تیم ملی والیبال آمریکا از مسابقات قهرمانی جهان سال گذشته زخم‌خورده ایران بود و به دلیل شکست برابر ایران به جمع 6 تیم برتر جهان راه نیافت به همین دلیل با تمام توان مقابل ایران بازی کرد.

غفور درباره مصدومیت و میزان آمادگی خودش گفت: من هشت ماه مسابقه رسمی نداشتم. از مسابقات قهرمانی جهان در سال گذشته مصدوم بودم و در اینچئون و لیگ برتر نیز به صورت جدی بازی نکردم. از نظر بدنسازی خوب کار کردم اما باید در شرایط مسابقه قرار بگیرم تا آماده‌تر شوم.

وی اظهار داشت: در مسابقه دوم با آمریکا نسبت به بازی اول بهتر بودم اما هنوز توقع خودم را پاسخ نداده‌ام. 85 درصد مصدومیت کتفم برطرف شده که جای تشکر از پزشک تیم ملی دارد. 15 درصد مابقی نیز باید در شرایط مسابقه درد بگیرد تا درمان شود.

غفور درباره مسابقه بعدی تیم ایران در لهستان گفت: در مجموع دیدارهای سختی در پیش رو داریم زیرا با قهرمانان بازی می‌کنیم. آمریکا قهرمان لیگ جهانی است، لهستان هم قهرمان جهان شده و تیم روسیه که قهرمان المپیک بوده است. بنابر این دو مسابقه سخت نیز هفته چهارم لیگ جهانی خواهیم داشت. اگر بتوانیم سرویس پرشی لهستان را کنترل کنیم، امید به شکست این تیم داریم.

۱۳۹۴/۳/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...