نسخه چاپی

سوء استفاده از نام شهيد بهشتي براي تحريف تاريخ از سوي اصلاح‌طلبان

اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه مدافع شهید بهشتی نبودند

عکس خبري -اصلاح‌طلبان هيچ‌گاه مدافع شهيد بهشتي نبودند

عضو كمیته بازیابی اسناد لانه جاسوسی گفت:‌ آنها كه با اسم اصلاح‌طلبی در خارج سنگ به سینه می‌زنند قصد دارند با تحریف تاریخ از نام بزرگانی همچون شهید بهشتی،مطهری، رجایی و باهنر برای فریب افكار عمومی استفاده كنند.

حسین شیخ‌الاسلام عضو کمیته بازیابی اسناد لانه جاسوسی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه در ماجرای لانه جاسوسی به شهید بهشتی، ظلم شد، اظهار داشت: یکی از بزرگترین اقداماتی که به آن پرداخته نشده است و شهید بهشتی مهمترین نقش را در آن ایفا کرد مربوط به ملاقات ایشان با ژنرال هایزر به دستور حضرت امام (ره) است.

عضو کمیته بازیابی اسناد لانه جاسوسی با تأکید بر اینکه اسناد نشان می‌دهد بین آنچه از قسمت سیاسی سفارت و ایستگاه CIA در تهران برای واشنگتن ارسال می‌شد با مرکز وزارت خارجه و مرکز CIA در واشنگتن اختلاف نظر و تحلیل جدی وجود داشت، افزود: مرکز وزارت خارجه و CIA خط سفارت آمریکا در ایران را قبول نداشتند؛ سفارت آمریکا در ایران به آمریکایی‌ها می‌گفت شما سرمایه‌گذاری را جای اشتباهی قرار داده‌اید اما به دلیل اینکه آنها پشتیبانی از شاه داشتند حرف سفارت در ایران جدی گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: بعد از آنکه قضیه فرار شاه پیش آمد کارتر رئیس‌جمهور وقت آمریکا همان روز با حضور در تلویزیون آمریکا از بختیار و دولتش پشتیبانی جدی کرد از این رو ملت ایران در همین جا متوجه شد آمریکایی‌ها نه تنها از شاه را می‌خواهند بلکه آنها به هیچ عنوان حضرت امام خمینی(ره) که انتخاب ملت ایران بود را قبول نداشتند.

شیخ‌الاسلام افزود: ژنرال هایزر که آمریکایی‌ها وی را برای ارزیابی نهایی در رابطه با انقلاب اسلامی به ایران فرستاده بودند،خواستار ملاقات با یکی از انقلابیون بود که امام(ره) به دلیل توانایی قدرت و تسلط شهید بهشتی؛ ایشان را مأمور این ملاقات ‌کردند و یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ انقلاب نیز همین بود که شهید بهشتی ‌توانست هایزر را قانع کندکه پشتیبانی آمریکا از رژیم شاه، بختیار و دخالت نظامی سرنوشت انقلاب را عوض نمی‌کند.

*اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه مدافع شهید بهشتی نبودند

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اصلاح‌طلبان مدافع شهید بهشتی بودند؟ یادآور شد: نه کجا مدافع بودند؛ این‌ها هیچ وقت مدافع شهید بهشتی نبودند؛ کسانی که مدافع شهید بهشتی بودند شناخته شده هستند و کسانی که علیه وی عمل می‌کردند نیز شناخته شده هستند؛ اما در واقع در لانه جاسوسی کلا به شهید بهشتی ظلم شده است.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه در آن زمان برخی از کسانی که خود را در خط انقلاب امام(ره) و انقلاب معرفی می‌کردند سعی داشتند ملاقات شهید بهشتی را با هایزر به عنوان سازشکاری مطرح کنند، گفت: در حالی که این ملاقات ارزشمند به آمریکایی‌ها فهماند شما هرچقدر تلاش کنید سرنوشت انقلاب اسلامی عوض نمی‌شود.

عضو کمیته بازیابی اسناد لانه جاسوسی گفت: خط اصلاح‌طلبانی که در انتخابات ریاست جمهوری دهم همسو با جریان فتنه شدن و یا با پناهده شدن به غرب سنگ اصلاحات و کشور را به سینه می‌زنند، قصد دارند با تحریف تاریخ از نام بزرگانی همچون شهید بهشتی،مطهری، رجایی و باهنر برای فریب افکار عمومی استفاده کنند،با شهید بهشتی کلاً جدا است.

۱۳۹۱/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...