نسخه چاپی

باكتری عامل ایجاد دیابت نوع دو

پزشكان آمریكایی به تازگی دریافتند علت اصلی بروز بیماری دیابت نوع دو ممكن است بر اثر قرار گرفتن در معرض ماده سمی تولید شده توسط باكتری استافیلوكوكوس اورئوس باشد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، یافته های بدست آمده می تواند با نتایج تحقیقاتی که از تاثیر متقابل میکروب بر میکروبیوم (Microbiome) در بروز بیماری هایی همچون سرطان گردن رحم حکایت دارد، هم راستا باشد.

در این مطالعه جدید پزشکان آمریکایی تعدادی خرگوش را برای مدت زمان طولانی در معرض ماده سمی تولید شده توسط باکتری استافیلوکوکوس اورئوس قرار دادند که بروز بسیاری از علائم دیابت نوع دو از جمله مقاومت انسولینی را در آنها مشاهده کردند.

در انسان چاق یکی از فاکتورهای خطرزای اصلی در بروز دیابت نوع دو است. همچنین چاقی موجب تغییر میکروبیوم است. در مطالعات پیشین آمده است سوپر آنتی ژن های تولید شده توسط باکتری استافیلوکوکوس اورئوس سیستم ایمنی را دچار اختلال می کند و بر بدن تاثیر نامطلوب می گذارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، پزشکان آمریکایی بر این باورند با افزایش وزن تعداد قابل توجهی از باکتری استافیلوکوکوس اورئوس روی سطح پوست قرار می گیرد در نتیجه موجب می شود فرد در معرض سوپر آنتی ژن ناشی از این باکتری قرار گیرد که خود عامل بروزعلائم دیابت نوع دو به حساب می آید.

۱۳۹۴/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...