نسخه چاپی

انتقاد كرملین از مركل درخصوص استفاده از واژه "الحاق" برای كریمه

سخنگوی كرملین اعلام كرد واژه "الحاق" كه مركل به جای "اتحاد مجدد" روسیه و كریمه استفاده كرده است، واژه نادرستی است.

به گزارش نما ایسنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس نوشت، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: اگر حافظه‌ام درست یاری کند، خانم مرکل در بیانیه‌ای مرتکب یک اشتباه لفظی شده و از واژه "الحاق" به جای "پیوستن" استفاده کرده است. این واژه (الحاق) نادرست است.

پسکوف گفت که این مسئله "اتحاد مجدد کریمه با روسیه بوده است که داوطلبانه و در چارچوب قانون صورت گرفته است". "این تصمیم در یک رفراندوم و توسط مراجع قانونگذار مشروع کریمه گرفته شد که به طور قانونی تشکیل شده و فعالیت می‌کنند."

وی گفت: به همین علت است که از نظر ما واژه "الحاق" نمی‌تواند به هیچ‌عنوان اینجا استفاده شود و ما آن را واژه نادرستی می‌دانیم.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اخیرا در مقاله‌ای در خصوص تهدیدات اصلی که جامعه جهانی با آن مواجه است، به اتحاد مجدد کریمه و روسیه اشاره کرده است.

مرکل در مقاله خود آورده است: چه کسی می‌تواند باور کد که این مساله امکان‌پذیر باشد. 25 سال پس از پایان جنگ سرد، که نظم صلح اروپا با الحاق کریمه در سایه‌ای از شک و ابهام قرار گیرد.

پسکوف در ادامه خاطرنشان کرد که حمایت اتحادیه اروپا از کودتای دولت اوکراین نظم جهانی را نقض کرده نه اتحاد مجدد روسیه با کریمه.

۱۳۹۴/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...