نسخه چاپی

كشور به نفت وابسته نبود، تحریم‌ها معنا نداشت

رییس جهاد دانشگاهی، توسعه علمی و فناوری را از اصلی‌ترین نیازهای كشور دانست و گفت: اگر وابستگی كشور به نفت نبود، تحریم‌ها معنا نداشت.

به گزارش نما دکتر حمیدرضا طیبی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: مجموعه‌هایی چون جهاد دانشگاهی می‌توانند زمینه توسعه علمی و فناوری کشور را ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه تحریم به دنبال مشکلات اقتصادی ایجاد می‎شود، تصریح کرد: اگر در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه علمی و فناورانه با قدرت وارد شویم به طور قطع با عدم وابستگی به نفت، ارتباطات قوی بین‌المللی نیز شکل خواهد گرفت.

وی گره‌گشایی از مشکلات اقتصادی کشور را از اهداف جهاد دانشگاهی دانست و تصریح کرد: در همین راستا این نهاد به دنبال پذیرش مأموریت‌های مشخص در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان برای رفع مشکلات کنونی کشور است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جهاد دانشگاهی از آمادگی کامل برای پذیرش مسؤولیتهای فناورانه در اقتصاد دانش‌بنیان برخوردار است اما از آن جا که برای نخستین بار است که کشور می‌خواهد به سازمان‌های علمی و فناورانه ماموریت بدهد، بلاتکلیفی در این که چه سازمانی باید این مأموریت‌ها را واگذار کند وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که این مهم بزودی تعیین تکلیف شود تا جهاد دانشگاهی با قدرت در این زمینه وارد عمل شده و زمینه برون‌رفت کشور از شرایط کنونی را فراهم کند.

۱۳۹۴/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...