نسخه چاپی

كره جنوبی دو موشك بالستیك آزمایش كرد

كره جنوبی اعلام كرد كه روز چهارشنبه دو فروند موشك بالستیك با برد بیش 500 كیلومتر را با موفقیت آزمایش كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، آزمایش این دو موشک در شرایطی صورت می گیرد که کره جنوبی بر سر تلاش همسایه شمالی برای تقویت قابلیت های هسته ای و موشکی خود، با پیونگ یانگ دچار تنش شدید است.

یک مقام وزارت دفاع کره جنوبی امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: کره شمالی با انجام این آزمایش، قابلیت های خود را برای هدف قرار دادن تمامی نقاط کره شمالی به نمایش گذاشت.

خبرگزاری یونهاپ بدون اشاره به نام این مقام نظامی کره جنوبی نوشت: «پاک گئون هی» رئیس جمهور این کشور نیز بر انجام این آزمایش نظارت مستقیم داشته است.

کره جنوبی آوریل (فروردین - اردیبهشت) سال گذشته میلادی نیز موشک مشابهی را آزمایش کرده بود.

مقام وزارت دفاع کره جنوبی، موشک های آزمایش شده را بومی و ساخت داخل و از نوع دوربرد اعلام کرد.

بر اساس گزارش ها، موشکی که کره جنوبی امروز آزمایش کرد، قابلیت حمل یک تن مواد منفجره و قابلیت طی کردن مسافت بیش از 500 کیلومتر را دارا است.

یونهاپ اعلام کرد: ساخت این موشک به موجب قرارداد امضا شده میان آمریکا و کره جنوبی در سال 2012 صورت گرفت که به سئول اجازه می دهد، از موشک های با برد بلند برای تهدیدهای احتمالی کره شمالی بهره مند شود.

این قرارداد همواره با اعتراض شدید کره شمالی همراه است و پیونگ یانگ می گوید، امضای این توافقنامه توطئه ای برای جنگ با این کشور است.

دو کره در حقیقت از زمان پایان درگیری های نظامی در سال 1953 همچنان در وضعیت جنگی به سر می برند چرا که از آن سال تاکنون هنوز معاهده صلحی میان دو کشور منعقد نشده است.

کره شمالی همواره تاکید کرده که اکنون در «وضعیت جنگی» با همسایه جنوبی اش قرار دارد و به هرگونه عمل تحریک آمیزی، پاسخی عملی خواهد داد.

۱۳۹۴/۳/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...