نسخه چاپی

كل كل قديمي كروش و سرمربي جديد پرسپوليس

خوزه: تیم كارلوس كیروش «سیرك» است

كروش و مانوئل خوزه پیش از این بارها در رسانه‌های پرتغالی با یكدیگر درگیری لفظی پیدا كرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین؛ مانوئل خوزه د ژسوس سیلوا که همه او را به اسم مانوئل خوزه می شناسند، متولد 1946 در ویلا رال در سانتو آنتونیو است.
خیلی ها او را یکی از موفق ترین مربیان باشگاهی در رقابتهای لیگ قهرمانان آفریقا می دانند که تجربه 4 حضور متوالی درفینال این رقابتها در طول سالهای 2005 تا 2008 را درکارنامه اش می بیند و تیم او در این 4 فینال به 3 قهرمانی رسیده.
مانوئل خوزه درمجموع 4 قهرمانی در رقابتهای لیگ قهرمانان آفریقا را تجربه کرده و درسالهای 2002، 2006،2007 و 2009 دراین رقابتها به قهرمانی رسیده و اولین مربی ای بود که تیمی آفریقایی را در رقابتهای جام باشگاه های جهان در سال 2006 به مقام سوم رساند.
او که یک بازیکن میانی فوتبال بود در طول سالهای 1962 تا 1979 فوتبال بازی می کرد و فوتبالش را در بنفیکا آغاز کرد. بنفیکا مشهورترین تیمی بود که در آن توپ می زد و آخرین تیم او اسپورتینگ د اسپینیو بود که در طول سالهای 1977 تا 1979 برای این تیم بازی می کرد.
جالب اینجا بود که درهمین میان ، یعنی از سال 1978 هدایت این تیم را نیز در دست داشت.
او علاوه بر اسپورتینگ اسپینیو، سابقه هدایت تیم‌هایی مثل اسپورتینگ لیسبون، ویتوریا گیمارش،بنفیکا، ماریتیمو، الاهلی مصر، الاتحاد و تیم ملی آنگولا را در کارنامه مربیگری اش می بیند و موفق ترین دوران مربیگری اش را در مصر و باشگاه الاهلی سپری کرد و درسه دوره هدایت این تیم را در دست گرفت. ولی با شروع شدن درگیری ها و نا آرامی ها در مصر بود که این کشور را ترک کرد و چند ماهی بی کار بود.
کل کل های او با کروش
او برای اولین بار در سال 2010 به انتقاد از تیم کارلوس کروش پرداخت و البته دکو و کریس رونالدو هم از کمند این انتقادات در امان نبودند.
مانوئل خوزه در صحبتهایی به تی اس اف گفت :« تیم کارلوس کروش، رهبر ندارد و بی اعتمادی عظیمی نسبت به این تیم وجود دارد.اوتصمیماتی می گیرد که اعتماد تیمی را تضعیف می کند.»
او درمورد بازی تیم ملی پرتغال مقابل ساحل عاج در جام جهانی 2010 گفت:« پرتغال با ترس از باخت بازی می کرد و کاملا مشخص بود که تیمی بدون لیدر است واشتباهات فراوانی را انجام داده است.»
البته این مربی پرتغالی گام را فراتر از این گذاشت و گفت:« با وجودی که پرتغال بازیکنان فوق العاده ای دارد ولی انگیزه کافی برای برد و انرژی کافی برای بازی کردن را ندارد و تیمی پژمرده است.» او اعتقاد داشت که برای چنین تیمی خیلی سخت است که با این شیوه، در یک بازی جدی، بتواند به پیروزی برسد.
از نظر او، تیم ملی پرتغال در زمان کروش درجام جهانی 2010، به دکوی چند سال پیش از آن نیاز داشت و به رونالدو در پشت و جایگاهی دیگر.
آغاز فاز جدید انتقادات در سال 2012
مانوئل خوزه در سال 2012 بار دیگر تیر انتقادی اش را به سمت کروش نشانه گرفت و در صحبت‌هایی ، اوضاع در تیم کروش را «سیرک تیم ملی» نامید. البته او اعلام کرد که قصدش از برزبان آوردن صحبتهایی که به تی اس اف گفته، ایجاد جنجال در رختکن تیم ملی پرتغال نبوده و هدفش این بود که تاثیر مثبتی بگذارد و درعین حال اعلام کرده که از اوضاع تیم کروش خوشش نمی آمده.
البته این مربی پرتغالی اکنون و بعد از گذشت دو سال از رقابتهای جام جهانی گفت:« می دانستم که آن صحبتهایم تاثیرگذار خواهند بود ولی این تاثیرمثبت بود؛ چون قصد و منظور من هم هدف مثبتی بود.»
او ادامه داد:« دیدگاه های ما کاملا متفاوت است.من قصد ناراحت کردن او را نداشتم. قصد من مثبت بود .»
پاسخ کروش به این انتقادات
کارلوس کروش سرمربی کنونی تیم ملی ایران حدود دو هفته پیش در صحبت‌هایی اعلام کرد:« تعجبی نمی کنم که صحبتهای مانوئل خوزه واقعیت داشته باشد؛ چون خود او بارها چنین موضوع بی معنایی را به من گفته بود و دقیقا تیم ما را با یک سیرک مقایسه کرده بود. »
جالب اینجاست که مانوئل خوزه تیم پرتغال در یورو2012 را هم یک سیرک معتبر خوانده و از عملکرد این تیم هم انتقاد کرده بود.

۱۳۹۱/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...