نسخه چاپی

افشای اختلاس چند میلیون دلاری در وزارت دفاع افغانستان

رئیس كمیسیون شكایات مجلس سنای افغانستان با حضور در یك نشست رسانه‌ای از اختلاس چند میلیون دلاری در وزارت دفاع این كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، «زلمی زابلی» رئیس کمیسیون شکایات مجلس سنای افغانستان اعلام کرد: اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد در جریان قراردادی که بصورت پنهانی به امضا رسیده، میلیون‌ها دلار به حساب مقامات ارشد وزارت دفاع افغانستان ریخته شده است.
وی گفت: براساس این قرارداد وزارت دفاع افغانستان تعداد 480 سرباز و 96 کماندو را در برابر دریافت مبلغی در اختیار نهاد استراتژیک مین‌یابی افغانستان قرار داده است.
زابلی افزود: مقامات وزارت دفاع افغانستان بدون در جریان قرار دادن سربازان و عدم پرداخت حقوق آن‌ها، به صورت پنهانی در قبال هر سرباز 250 دلار و بخاطر هر یک از کماندوهای ارتش 400 دلار را از این نهاد دریافت کرده است.
رئیس کمیسیون شکایات مجلس سنای افغانستان تصریح کرد: اسنادی که از اختلاس چند میلیون دلاری وزارت دفاع افغانستان پرده بر می‌دارد توسط تعدادی از کارمندان اخراج شده نهاد استراتژیک مین‌یابی افغانستان به دست کمیسیون شکایات مجلس سنای این کشور رسیده است.
افشای اختلاس چند میلیون دلاری در وزارت دفاع افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این نیز چندین بار از وجود فساد و اختلاس در قراردادهای این وزارت پرده‌برداری شده بود.
این در حالی است که پروژه جهانی «عدالت» که یک سازمان چند ملیتی می‌باشد در گزارش سالانه خود از حضور افغانستان در صدر فاسدترین کشورهای جهان خبر می‌دهد.
براساس گزارش این سازمان که در آمریکا مستقر می‌باشد، «ونزوئلا»، «افغانستان» و زیمباوه» به ترتیب در جایگاه اول تا سوم فاسدترین کشورهای جهان قرار دارند.

۱۳۹۴/۳/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...