نسخه چاپی

كریم باقری در گفت و گو با نما:

شرایط پرسپولیس اصلا خوب نیست/ مسئولین هر چه زودتر به داد پرسپولیس و استقلال برسند

عکس خبري -شرايط پرسپوليس اصلا خوب نيست/ مسئولين هر چه زودتر به داد پرسپوليس و استقلال برسند

مربی تیم پرسپولیس گفت: مسئولین هر چه زودتر به داد پرسپولیس و استقلال برسند، این دو تیم هواداران بی‌شماری در سطح كشور دارند و خوب و قوی بودن آنها می تواند شادی زیادی در جامعه تزریق كند

علیرضاحاجی میرزابابا -کریم باقری این روزها پس از برانکو ایوانکوویچ مرد اول کادر فنی پرسپولیس است. او همانند دوران بازیگریاش آرام و بیحاشیه مانده است. باقری آن زمانی که دستیار علی دایی بود، وقتی که از جمع مربیان پرسپولیس بیرون ماند و امروز که دستیار اول برانکو است به دنبال پیشرفت سرخپوشان پایتخت بوده است تا نشان دهد از آن دست پرسپولیسیهایی است که در هر شرایطی که باشد موفقیت تیم محبوبش را میخواهد.


خصوص وضعیت این روزهای پرسپولیس خیلی پیچده شده است؟
با توجه به اینکه پرسپولیس در مزایده چهارم واگذار نشد، تکلیف بسیاری از موارد و مسائل مدیریتی باشگاه مشخص نشده و در وهله اول باید تکلیف مدیریت باشگاه معلوم شود. بعد از آنکه مدیریت باشگاه تعیین شد، آن وقت کارها مطابق معمول انجام می‌گیرد.

یعنی تا آن زمان باید همه چیز به حالت سکون در بیاید؟
متاسفانه شرایط پرسپولیس اصلا خوب نیست، تنها اتفاق قابل ذکر این است که برانکو برنامه‌ای حساب شده را به تمامی بازیکنان تیم داده تا در زمان باقیمانده تا شروع تمرینات آن را اجرا کنند. به هر صورت زمانی که تمرینات تیم شروع می‌شود بازیکنان نباید از صفر شروع کنند. برنامه‌ای که برانکو به بازیکنان داده کاملا مطابق با برنامه‌ای است که بازیکنان حرفه‌ای دنیا در زمان تعطیلات از مربیان خود می‌گیرند.

لیست بازیکنان خروجی و ورودی پرسپولیس از سوی برانکو اعلام شده است؟
‌ برانکو یک مربی تمام حرفه‌ای است و چنین کارهایی را به تنهایی انجام نمی‌دهد. درست است که تصمیم گیرنده نهایی برای انتخاب بازیکنان فصل آینده پرسپولیس شخص برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم است اما او حتما برای معرفی لیست مورد نظرش با بنده و دیگر اعضای کادرفنی تیم جلساتی را خواهد گذاشت تا بهترین گزینه‌ها به پرسپولیس بیایند. مطمئن باشید من جزو اولین نفراتی هستم که در جریان نفرات مورد مظر برانکو قرار خواهم گرفت.

از دیدگاه شما پرسپولیس در چه پست‌هایی نیاز به بازیکن دارد؟
به نظرم ما نیازمند این هستیم که در تمامی پست‌ها تیم‌مان را تقویت کنیم. البته نه به خاطر اینکه بازیکنان فعلی ضعیف هستند، بلکه به این دلیل که ما روی نیمکت تیم آماده‌ای نداریم و با توجه به فرسایشی بودن رقابت‌های لیگ و جام حذفی سال آینده که بازیکنان مصدوم و محروم می‌شوند باید نیمکت‌مان را تقویت کنیم تا با قدرت در تمامی بازی‌ها به میدان برویم. نکته‌ای که در این مدت اخیر که در تیم بودم به خوبی آن را حس کردم. به عنوان مثال دیدار برگشت با الهلال که ما بازیکن تاثیرگذاری روی نیمکت نداشتیم که به جای بازیکنان خسته به زمین بیاوریم.

یعنی کل اسکلت تیم باید عوض شود؟
نه اینطور نیست، مشکلاتی که این فصل برای پرسپولیس به وجود می‌آمد نکات مثبتی را نیز داشت و باعث شد تا بازیکنان آینده‌داری چون مهدی طارمی و احمد نورالهی به فوتبال ایران معرفی شوند. با این پیش مقدمه می‌خواهم بگویم که هنوز هم پرسپولیس می‌تواند فوتبالیست‌های بزرگی را تحویل تیم ملی بدهد. مطمئن باشد در مقدماتی جام ملت‌ها و جام جهانی، پرسپولیس ملی‌پوشان بیشتری را در ترکیب تیم ملی دارد.

فصل آینده شما را در پرسپولیس می بینیم؟
‌ قرارداد من تا پایان فصل بعد است و تا به امروز حرفی در این باره به من زده نشده، اما اگر برانکو نخواهد که فصل بعد در کنار او باشم، همانند یک مربی حرفه‌ای قبول می‌کنم و با گرفتن حق و حقوقم از پرسپولیس جدا می‌شوم. هر چند بعید می‌دانم که مشکلی برای ادامه همکاری وجود داشته باشد چرا که رابطه بسیار خوبی با برانکو دارم و در این مدتی که با هم بودیم رابطه خوبی با یکدیگر داشتیم.البته من پیش از این هم در تیم ملی تجربه کار با برانکو را به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی داشتم و در آن مدت نیز کوچکترین مشکلی با همدیگر نداشتیم. البته باید دید که چه کسانی در باشگاه می‌مانند و بعد برای فصل آینده تصمیم گیری کرد. امیدوارم همین کادر فنی که شناخت کافی نسبت به یکدیگر دارند در پرسپولیس بمانند تا فصل بسیار درخشانی را برای پرسپولیس رقم بزنیم.

پیام صاقیان و محمدرضا خانزاده به ترکیب پرسپولیس بر می گردند؟
خانزاده که از سوی کمیته اخلاق محروم شده و نمی‌تواند تا اواسط فصل آینده برای ما بازی کند. البته به نظرم کمیته اخلاق جریمه بسیار سنگینی برای او در نظر گرفت و می‌توانست به او تخفیف بدهد. حرکت او اشتباه بود اما نیاز به چنین تنبیه شدیدی نبود. امیدوارم این بازیکن ملی‌پوش پیش از آنکه کل محرومیتش را بگذارند، بخشیده شود.در مورد صادقیان برانکو است که تصمیم نهایی را می‌گیرد. پیام اگر می‌خواهد که بار دیگر در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرد، باید پشیمانی خود را به سرمربی تیم ابراز کند و از رفتار گذشته‌اش عذر بخواهد. او می‌تواند به پرسپولیس بازگردد. صادقیان بازیکنی است که می‌تواند آینده روشنی در فوتبال ایران داشته باشد و سالیان سال در تیم ملی بازی کند. البته به شرطی که رفتار غلط گذشته‌اش را تکرار نکند.

عدم حضورسرخ‌پوشان در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا تا چه اندازه به ضرر پرسپولیس خواهد بود؟
 در هر صورت باشگاه مشکلاتی داشت که نتوانست امسال در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد. طبعا هر تیم باشگاهی که در رقابت‌های آسیایی نماینده کشورش می‌شود اعتبار خاصی در سطح قاره پیدا می‌کند. به شدت از این موضوع ناراحتم که پرسپولیس نماینده ایران نیست و به طور حتیم این فصل به گونه‌ای بازی خواهیم کرد که در میان 3 تیم اول فوتبال ایران قرار بگیریم.

برای عیادت از مایلی کهن با علی دایی به بالین او رفتید، علت عیادت دایی شما بودید؟
نه اینطور نیست ، علی از شنیدن اینکه مایلی کهن در بستری بیماری بود بسیار ناراحت شد و می خواست به عیادت سرمربی قدیم خود برود و طی تماسی که با من داشت، از من خواست که با هم عیادت مایلی کهن برویم.

حرف آخر؟
امیدوارم مسئولین هر چه زودتر به داد پرسپولیس و استقلال برسند، این دو تیم هواداران بی‌شماری در سطح کشور دارند و خوب و قوی بودن آنها می تواند شادی زیادی در جامعه تزریق کند، اتفاقی که متاسفانه سالهاست نیافتاده است. باید هر چه سریعتر فکری به حال واگذاری و مدیریت این دو باشگاه کرد.

۱۳۹۴/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...