نسخه چاپی

كمك‌های ایران در جیبوتی با پنچ كشتی كوچك به یمن ارسال می‌شود

سرپرست اعزامی هلال احمر ایران به جیبوتی با تشریح شرایط بسیار نامناسب اردوگاه‌های آوارگان یمنی كه به شدت به پزشك و دارو نیاز دارند، از ارسال كمك‌های ایران در جیبوتی با پنچ كشتی كوچك به یمن طی امروز و فردا خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، تیم دوم جمعیت هلال احمر که یک هفته قبل خود را از طریق مسیر هوایی به جیبوتی رسانده بود هم اکنون در اردوگاهی در منطقه ابوک در 285 کیلومتری جیبوتی مستقر هستند، براین اساس در جدیدترین ارتباطی که صارم رضایی سرپرست اعزامی هلال احمر ایران به جیبوتی با خبرنگار تسنیم برقرار کرد، شرایط اردوگاه‌های آوارگان یمنی را به شدت نامناسب ارزیابی کرد که به طور جدی و فوری به پزشک و دارو نیاز دارند.

رضایی با بیان اینکه تعداد اردوگاه‌های یمنی مستقر در جیبوتی دو اردوگاه هستند که همه در منطقه ابوک در 285 کیلومتری جیبوتی بنام المرکزی و الرحمه قرار دارند، ادامه داد: روزانه تعداد 100 الی 200 نفر توسط سازمان مهاجرت بین المللی ریجستر و ثبت نام می‌شوند، و سپس به کمیساریایی عالی پناهندگان جهت اسکان معرفی و در کمپ استقرار پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وصعیت درمانی بسیار بد است، عنوان کرد: بیشترین نیاز آوارگان در کمپ مواد مواد غذایی، آب اشامیدنی، کفش، جارو و تمیز کردن محلب است که در آن می خوابند، همچنین به ظروف آشپزخانه و در نهایت شیر برای تغذیه کودکان نیز مورد نیاز فوری است.

رضایی درباره وضعیت کمک‌های ایران در جیبوتی عنوان کرد: همه کمک‌های ایران در انبار‌های امدادی برنامه جهانی غذا هستند، ما تک تک آنها را بازدید کردیم و قرار است امروز و یا فردا به یمن ارسال شود. کمک‌های ایران قرار است به یمن ارسال شود زیرا در یمن کسانی هستند که بیشتر از آنهایی که آواره هستند نیازمند این کمک‌ها هستند.

سرپرست اعزامی هلال احمر ایران به جیبوتی درباره سرنوشت کمک‌های کشورهای دیگر که در منابع خارجی عنوان شده بود که به تجار آفریقایی فروخته شده است، بیان داشت: ما به‌خاطر این اینجا هستیم که کمک‌ها را مستقیم به هلال احمر یمن تحویل دهیم لذا کمک‌های ما کامل در دست برنامه جهانی غذاست، زیرا ما روزانه چک می‌کنیم و قرار است کمک‌های ایران با پنج کشتی کوچک به یمن ارسال شود. ما به مردم کشورمان قول می‌دهیم که کمک‌های مردمی به زودی از جیبوتی به یمن ارسال شود.

وی درباره کمک‌های دیگر کشورها نیز عنوان کرد: قطر و نهادهای بین المللی همچون برنامه جهانی غذا، کمیساریای عالی پناهندگان و دولت جیبوتی نیز در این زمینه نقش‌های دارند.

سرپرست اعزامی هلال احمر ایران به جیبوتی در پایان مجدداً نسبت به اعزام و نیاز فوری به نیروهای پزشکی و درمانی تاکید کرد.

۱۳۹۴/۳/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...