نسخه چاپی

درخواست سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت

وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای با دبیر كل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، خواستار مقابله با قاچاق سلاح ار سوی تركیه به سوریه شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، به نقل از پایگاه خبری العهد، وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت، با اشاره به افشای قاچاق سلاح از ترکیه به سوریه توسط روزنامه «جمهوریت» ترکیه، نوشت: دولت جمهوری عربی سوریه از ابتدای شروع بحران، سعی داشته تا به دبیر کل و ریاست شورای امنیت با استفاده از اسناد موثق، نقش مداخله‌گرانه و تخریبی و رفتارهای عداوت آمیز ترکیه از طریق حمایت مستقیم و غیر مستقیم از تروریسم را اثبات کند.

دولت سوریه در این نامه از سازمان ملل و شورای امنیت خواسته است تا حکومت ترکیه را از ادامه حمایت از تروریسم و تجاوز به تمامیت ارضی سوریه باز دارد.

روزنامه جمهوریت ترکیه در فوریه گذشته از قاچاق سلاح و مهمات به بهانه ارسال کمک‌های دارویی و غذایی ترکیه به سوریه پرده برداشت و هفته گذشته نیز اسناد و تصاویر مربوط به این مسأله را منتشر کرد که این موضوع موجب بحران سیاسی برای دولت آنکارا شده است و اردوغان روزنامه‌نگاران را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.

۱۳۹۴/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...