نسخه چاپی

طرح سناتورهای آمریكایی برای تمدید تحریم‌ها

دو سناتور آمریكایی، متممی به لایحه بودجه دفاعی آمریكا اضافه كرده‌اند كه تحریم‌های كنگره علیه ایران را تا ۱۰ سال تمدید می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، دو سناتور ارشد آمریکایی، مارک کرک و رابرت منندز متممی به لایحه بودجه دفاعی آمریکا اضافه کرده‌اند که تحریم‌های کنگره علیه ایران را تا ۱۰ سال تمدید می‌کند.

این متمم در صورت تصویب، «قانون تحریم‌های ایران، ۱۹۹۶» که در حالت فعلی در سال ۲۰۱۶ منقضی می‌شود را برای ۱۰ سال دیگر تمدید می‌کند.

این تحریم‌ها خواستار وضع محدودیت‌هایی علیه برنامه موشکی و آنچه «حمایت ایران از تروریسم» خوانده شده هستند و به دلیل آنکه تحریم‌های غیرمرتبط با مسئله هسته‌ای دانسته می‌شوند، مشمول تعهدات گروه ۱+۵ برای تعلیق، تخفیف یا توقف اجرا، در صورت حصول توافق هسته‌ای با ایران نمی‌شوند.

«پیتر بیلربک»، از کارکنان قبلی مجلس سنا متمم پیشنهادی را به ویژه در بحبوحه مذاکرت هسته‌ای با ایران و در نزدیکی مراحل نهایی توافق با این کشور «خطرناک و شتابزده» خوانده است.

«شورای ملی ایرانیان آمریکا» هم در بیانیه‌ای این اقدام را به شدت محکوم کرده و نوشته است: «این متمم، آزادی عمل کنگره برای تخفیف تحریم‌ها در توافق نهایی را محدود، مذاکرات هسته‌ای فعلی با ایران را پیچیده و گفت‌وگوها را در نزدیکی مراحل نهایی از مسیر خارج می‌کند. شورای ملی ایرانیان آمریکا در صورتی که این متمم به رأی گذاشته شود آن را به شدت محکوم می‌کند و خواستار رد آن توسط مجلس سنا است.»

۱۳۹۴/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...