نسخه چاپی

امام جمعه اصفهان:

بازدید از مراكز نظامی مثل پذیرش كاپیتولاسیون است

زیاده خواهی ها غربی ها نه با اسلام مطابقت دارد و نه با عرف جامعه ما و نه با قوانین بین المللی،باید تیم مذاكره شجاعانه و با تأسی از شیوه امام خمینی(ره) در دهان مستكبران بكوبند.

امام جمعه و نماينده ولي فقيه در استان اصفهان گفت: پذيرفتن موضوع بازديد از مراکز نظامي و بازجويي از دانشمندان هسته اي که در واقع از محالات است به معني کاپيتولاسيون است که اين موضوع را نه مقام معظم رهبري اجازه خواهد داد و نه ملت.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد امام جمعه و نماينده ولي فقيه در استان اصفهان در گفت و گوي اختصاصي با آدينه تهران در آستانه سالگرد رحلت امام خميني(ره) تصريح کرد: امام(ره) چون يک اسلام شناس کامل بود اسلام را از همه ابعاد مي شناخت. بعد فقه و اخلاق، عرفان ، فلسفه و تمام ابعاد را کار کرده و خودش را عملا با آنها تطبيق داده بود يکي از مسايل اسلامي اين است که مسلمين نبايد زير سلطه ظالم بروند و ظلم را پذيرا باشند هرگز نبايد مسلمان جبار را قيم خود قرار دهد. بايد با ظالم مبارزه کند. امام راحل در آن زمان که طلبه بودند و قدرتي نداشتند همين رويه را دنبال مي کردند و زماني هم که رهبر شده و حکومت تشکيل دادند باز هم همين روش را دنبال کردند.
ايشان افزودند: از طرف ديگر امام خيمني(ره)دنيا را هم به خوبي مي شناخت و در دنيا هم نظرش را مطرح مي کرد. در بحث جنگ تحميلي فرمدند ما تا آخر مي ايستيم بعد هم در زمان لازم فرمودند که صلح را مي پذيرم يعني مي دانست که بايد چه کار کند. امام به زمان و مکان آگاهي داشت. بر اساس زمان تصميم مي گرفت دين هم همين گونه است و با سابقه 250سال دوران عصمت نشان مي دهد که هر بار بنابر اقتضائات زمان به نحوي مديريت شده است. امام سجاد(ع) در قالب دعا و نيايش، امام باقر(ع) با تاسيس دانشگاه وظيفه خود را انجام داده اندو در مقابل ظلم ظالمان همواره با تدابيري ايستادگي کردند.
امام جمعه و نماينده ولي فقيه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: اين زمان هم لازم است مسئولان کشور و تيم مذاکره کننده ما نکته کليدي رفتار امام خميني(ره) در مقابل زياده خواهي هاي غرب را به کار گيرد و هيچکونه ترس و وحشتي از آنها نداشته باشد و حرف خود را با قدرت بزند چرا که پذيرفتن موضوع بازديد از مراکز نظامي و بازجويي از دانشمندان هسته اي که در واقع از محالات است به معني کاپيتولاسيون است که اين موضوع را نه مقام معظم رهبري اجازه خواهد داد و نه ملت.
آيت الله طباطبايي نژاد در پايان تصريح کرد: اين کار در عرصه بين المللي و داخلي براي ايران تبعات فراواني دارد و ما را به وضعيت کنوني کشور عراق گرفتار مي کند. زياده خواهي ها و درخواست هاي عجيب غربي ها نه با اسلام مطابقت دارد و نه با عرف جامعه ما و نه با قوانين بين المللي بنابراين بايد تيم مذاکره شجاعانه و با تأسي از شيوه امام خميني(ره) در دهان مستکبران بکوبند.

۱۳۹۴/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...