نسخه چاپی

زلزله مالزی: 2 كشته، 17 مفقود، 20 مصدوم

مالزی روز شنبه پس از وقوع زلزله در ایالت صباح اعلام كرد جستجو برای یافتن 17 كوهنورد در كوه كینابالو تاكنون به نتیجه نرسیده است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: مالزی روز شنبه پس از وقوع زلزله در ایالت صباح اعلام کرد جستجو برای یافتن 17 کوهنورد در کوه کینابالو تاکنون به نتیجه نرسیده است.

پس از زلزله 6 ریشتری صبح روز گذشته در سواحل غربی مالزی و ایالت صباح ده ها گردشگر و کوهنورد در قله کوه کینابالو به دام افتادند که 172 تن از آن ها نجات یافتند.

تارنمای روزنامه 'نیو استریست تایمز' اعلام کرد 20 کوهنورد مجروح ناشی از این زلزله برای درمان به بیمارستان اعزام شده اند اما از 17 کوهنورد اثری به دست نیامده است.

قله کینابالو در پارک دولتی کینابالو در مالزی شرقی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این مکان برای مالزیایی ها محل مقدسی به شمار می رود و این منطقه را محل آسایش ابدی اجداد خود می دانند.

دو نفر در این کوه پس از وقوع زلزله از جمله یک دختر 12 ساله سنگاپوری جان خود را از دست داده اند.

'مهر فرحان لی عبدالله' از مقامات پلیس صباح، گفت که یکی از مصدومان در کما بسر می برد و تعدادی نیز سرپایی درمان شدند.

جستجو برای یافتن 17 فرد مفقود شامل 9 سنگاپوری، هشت دانش آموز و کوهنورد ژاپنی ادامه دارد.

قله کینابالو که چهار هزار و 95 متر ارتفاع دارد در پارک دولتی کینابالو به دلیل تعطیلات مالزی به مناسبت تولد پادشاه این کشور روزهای شلوغی را پشت سر می گذاشت که زلزله رخ داد.

هنگام وقوع زلزله کوهنوردانی از 16 کشور از جمله 117 مالزیایی، 38 سنگاپوری، پنج آمریکایی، چهار هلندی، سه انگلیسی، دو فرانسوی و دو استرالیایی در قله کوه بودند.

گردشگرانی از بلژیک، تایلند، فیلیپین، قزاقستان، هند، نیوزیلند، کره جنوبی، دانمارک و چین نیز هنگام وقوع زلزله در پارک دولتی کینابالو حضور داشتند.

۱۳۹۴/۳/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...