نسخه چاپی

پیام دفتر رییس‌جمهور به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان

دفتر رییس‌جمهور در پیامی به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان و ولادت منجی عالم بشریت یادآور شد: همواره پیام مهدویت و انتظار فرج، دمیدن روحیه نشاط و امید در مردم، روگردانی آحاد بشر از حكومتهای ستمگر و فراخوان آنان به اخلاص و بندگی، عدالتخواهی و حریت برای پیروان و شیفتگان مكتب او بوده است.

متن پيام دفتر رييس جمهوري اسلامي ايران بدين شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحيم

پيامبر اکرم(ص): اَفضَلُ العِبادَة اِنتِظارُ الفَرَجِ

نيمه شعبان، يادآور تولد بزرگ پرچمدار عدل و صلح و يادماني از تمام فضايل و نيکي‌هاست. اين روز خجسته، مطلع خورشيد فروزان حضرت صاحب‌الزمان(عج) در ظلمت تاريخ و افروختن چراغ شوق در دل پيروان و ايمان بخشيدن به محرومان جامعه است.

اين روز مبارک از چنان اهميتي برخوردار است که طرازي به بلنداي شبهاي قدر يافته است؛ از اين‌رو فرصت معنوي مناسب و ارزشمندي براي ارتباط با خالق هستي و نزديکي هرچه بيشتر به معبود و کسب برکات الهي است.

نويد به يک آينده روشن و پيروزي قطعي حق بر باطل، اعتقاد و باوري استوار در طول تاريخ است که زيباترين جلوه آن در ظهور مصلحي است که در پرتو درخشش او صلح و عدالت همه‌جانبه در جهان برپا شده و بشر آزادي و سعادت حقيقي را لمس و مدينه فاضله جهاني محقق مي‌شود. فرهنگ متعالي تشيع بر پايه اين اعتقاد بليغ و فاخر است که توانست سرافرازانه توفان دشمني‌ها و آتش کينه‌ها را پشت سرگذاشته و پس از قرن‌ها، دنيا را با انقلابي که سرشار از عطر ولايت و منور به نور امامت بود، شگفت‌زده سازد.

بر اين اساس، همواره پيام مهدويت و انتظار فرج، دميدن روحيه نشاط و اميد در مردم، روگرداني آحاد بشر از حکومتهاي ستمگر و فراخوان آنان به اخلاص و بندگي، عدالتخواهي و حريت براي پيروان و شيفتگان مکتب او بوده است. اين انتظار مايه آرامش دلها و زدودن زنگام يأس و نوميدي و حرکت به سوي خودسازي و وارستگي است. انقلاب شکوهمند اسلامي ايران شاهد صدق اين اعتقاد توفنده و نجات‌بخش است؛ مقصدي که بي‌ترديد تاريخ در مسير آن به کمال خواهد رسيد.

با تبريک و تهنيت ولادت باسعادت برافرازنده پرچم حق و عدالت حضرت مهدي(عج)، حجت خدا و احياگر آئين محمدي(ص) به محضر مقام معظم رهبري، امت اسلامي و بويژه مردم شريف و ولايتمدار ايران اسلامي، اميدواريم انتظار ظهور بقيةالله که همواره سرمنشأ خير و برکت بوده، عام بازگشت بيش از پيش بشريت به سوي کانون توحيد و عدالت باشد.»

۱۳۹۱/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...