نسخه چاپی

دستمزد والیبالیست‌های ایران بالاست

یكی از مدیران معروف والیبال لهستان كه قرار بود سال گذشته كار انتقال غفور را به لیگ این كشور انجام دهد به تمجید از دستمزد بازیكنان ایرانی پرداخت و گفت: آنها فقط به خاطر پول به اروپا نمی‌آیند.

به گزارش نما به نقل از مهر،امیر غفور، ملی‌پوش تیم ملی والیبال ایران سال گذشته در طی اقامتش در لهستان برای برگزاری دو دیدار برابر تیم ملی والیبال لهستان در چارچوب رقابتهای لیگ جهانی پیشنهادی از یکی از باشگاه‌های معروف لهستانی به مبلغ 250 هزار یورو دریافت کرد، اما حتی حاضر نشد سر میز مذاکره بنشیند و همان اول پیشنهاد آنها را رد کرد. این موضوع هنوز برای لهستانی‌ها غیر قابل درک است که چرا بازیکنان ایرانی پیشنهاد باشگاه‌های اروپایی را قبول نمی‌کنند، گویا مرزی در اطراف خود کشیده‌اند.

حالا که تیم ملی ایران برای مسابقات گروهی لیگ جهانی به لهستان بازگشته، این موضوع دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. یکی از خبرگزاری ورزشی لهستان با جیکوب مالکه، یکی از مدیران معروف و کسی که می‌خواست کار انتقال غفور را انجام گفتگویی انجام داد که متن آن به شرح زیر است:

* ایرانی‌ها اعتقاد دارند که لیگ کشور خودشان خیلی قوی است. آیا واقعا لیگ آنها قدرتمندتر از لیگ‌های اروپایی است؟
- اول از همه بله؛ لیگ ایران خیلی خوب کار می‌کند و لیگ قوی و یکدستی دارد. دوماً، همه ما ایران را شبیه یکی از کشورهای عربی فرض می‌کنیم. اما باید به یاد داشته باشید که آنها تاریخ عظیمی دارند. ایران همان آریایی‌های قدیم هستند و فرهنگی کاملا متفاوت از اعراب دارند. ورزش برای ایرانی‌ها بسیار مهم است. آنها عاشق ورزش هستند و به همین دلیل بازیکنان ایرانی دوست دارند در ایران بمانند.

* آیا مبلغ قراردادها در ایران زیاد است و پول خوبی می‌دهند که نمی‌خواهند به روسیه، ایتالیا و لهستان بیایند؟
- در ایران چند باشگاه هستند که بسیار قوی هستند و برای قراردادها سخاوتمندانه خرج می‌کنند. عدم تمایل به آمدن در لیگ‌های اروپایی مشکل فرهنگی آنها نیست. آنها فقط به دلیل پول نمی‌آیند. تنها معروف به خارج از ایران آمد و به تیم زنیت کازان پیوست. آن هم به دلیل اینکه مبلغ قراردادش خیلی خیلی زیاد بود.

* آیا تیم‌های لهستانی هم به آنها پیشنهاد داده اند؟
- بله، یکی از بهترین باشگاه‌های لهستان سال گذشته به امیر غفور پیشنهاد داد، اما مبلغ قرارداد 250 هزار یورو بود و برای ایرانی‌ها این یعنی هیچ. او حتی حاضر نشد که به پای میز مذاکره بیاید. جالب است که ایرانی‌ها بسیار علاقه‌مند به جذب بلغارها و صرب‌ها هستند و آنها به راحتی می‌توانند از پس خرج و مخارج آنها برآیند.

* شور و هیجان در لیگ ایران وجود دارد؟
- بله، البته همه تیم‌ها پر طرفدار نیستند. بستگی به تیم شهرشان دارد. مثلا تیم شهرداری ارومیه یا تیم پیکان که پول خیلی خوبی خرج کرده‌اند.

* همانطور که سال گذشته اسلوبودان کواچ گفته است، بازیکنان ایران که تبدیل به بهترین بازیکن‌های جهان شده‌اند هنوز در تفکر و ذهنیت‌شان مشکل دارند. به نظر شما همینطور است؟
- کواچ یکی از بهترین بازیکن‌های جهان بود و حالا در تیم ایران معروف شده است. باید به او و بازیکنانش فرصت دهند تا بیشتر با هم آشنا شوند و شناخت پیدا کنند. به نظرم اینگونه نیست.

۱۳۹۴/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...