نسخه چاپی

توطئه سران سعودی برای سقوط دمشق

فعال سعودی در شبكه اجتماعی تویتر، از دیدارهای محرمانه زهران علوش سركرده گروه تروریستی موسوم به «جیش الاسلام» در سوریه با افسران اطلاعاتی سعودی در اردن خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، این فعال عربستانی که طی سالهای اخیر به دلیل انتشار خبرهایی از مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان با نام مستعار مجتهد، شهرت بسیاری در این کشور کسب کرده است؛ در یادداشتی خاطرنشان کرد که زهران علوش سرکرده گروه جیش الاسلام هفته گذشته در هتل های امان پایتخت اردن، با افسران اطلاعاتی سعودی، آمریکایی و اردنی با محور هماهنگی علیه گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره و اتخاذ تدابیری جدید علیه نظام سوریه، دیدار کرد.

وی افزود: علوش ابتدا یک هفته پیش با آمریکایی ها و جمعه و یک شنبه گذشته دو بار با افسران سعودی و اردنی در هتل الحیات امان دیدار کرد.

مجتهد گفت: ابو بدر از نزدیکان محمد بن نایف ولیعهد سعودی به نمایندگی از اطلاعات سعودی در این دیدارها حاضر شد.

این فعال عربستانی با تاکید بر این که افسران اطلاعاتی سعودی در دیدار با علوش درباره مسائل متعدد حتی تغییر پرچم جیش الاسلام بحث و تبادل نظر کردند، گفت: عناصر اطلاعاتی اردن این دیدارها را ساماندهی کردند و دست کم 10 نفر از آنها در این دیدارها دیده شدند.

مجتهد در پایان خاطرنشان کرد ابو بدر افسر سعودی در این دیدار به طور مفصل درباره توان اخوان المسلمین در جبهه های نبرد در سوریه سوال کرد و مشخص نیست که هدف از این سوالات دور کردن اخوان از صحنه بوده یا تلاش برای استفاده بیشتر از آنها.

این اطلاعات درحالی منتشر می شود که کشورهای ثروتمند حامی گروه های مسلح و تروریست در منطقه تلاش می کنند هر گونه ارتباط خود با این گروه ها را با وجود شواهد موجود منکر شوند؛ برخی از این کشورها نیز تحت عناوین مختلف مانند کمک به «مخالفان میانه رو» درصدد هستند کمک به گروه های تروریستی را قانونی جلوه دهند.

پیش از این نیز شبکه قطری الجزیره که به حمایت از گروه های مسلح و تروریست معروف است، در اقدامی عجیب با پخش مصاحبه اختصاصی از سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره، تلاش کرد تا این گروه تروریستی را جزو گروه های میانه رو معرفی و اعتماد غرب را به آن جلب کند.

ابومحمد الجولانی سرکرده جبهه النصره در این مصاحبه، در صدد برآمد پیام هایی اطمینان بخش برای غرب ارسال و خود را بازیگری قابل قبول در صحنه سوریه معرفی کند هرچند به عقیده تحلیلگران، ارتباط او با القاعده مانع به نتیجه رسیدن این تلاش ها می شود.

۱۳۹۴/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...