نسخه چاپی

پدیده لیگ جهانی ۲۰۱۴ در شش و بش حذف شدن!

برد از تیم ملی والیبال امریكا با انسجام تیمی و برنامه‌‌ریزی‌های دقیق و اجرای كامپیوتری آنها در زمین و داشتن بازیكنانی با توانایی در پست‌های مختلف انتظار نابجایی است، كما اینكه توقع مردم ما از ملی‌پوشانمان به‌حدی بالا رفته بود كه نه تنها به برد از تیم ملی امریكا می‌اندیشیدند، بلكه انتظار مدال‌آوری ملی‌پوشان را در این مسابقات فشرده و طولانی مدت داشتند

به گزارش نما به نقل از رجانیوز، پس از دو بازی و شکست تیم ملی ایران مقابل تیم ملی امریکا در آغاز رقابت‌هایش در لیگ جهانی ۲۰۱۵، شب گذشته در نخستین بازی خود با لهستان به شکست سه بر یک مقابل این تیم رضایت داد تا با سه بازی و کسب هیچ امتیازی در انتهای جدول گروه B این دوره از مسابقات قرار گیرد.

چهره‌های خسته، بی‌نشاط و بی‌انگیزه، تعویض‌های متعدد و بی‌دلیل، یکدست نبودن تیم، بی‌برنامگی، حضور افراد نابلد و خنثی در کادر فنی تیم، فقدان ارتباط عاطفی، صمیمی و در عین حال جدی ـ که البته این مورد پیشکش، عدم شناخت کافی مربی از بازیکنان و قابلیت‌هایشان و به تبع آن استفاده نکردن به‌جا و مناسب از آنان، انتقال اضطراب، تشویش و نگرانی مربی به بازیکنان به‌جای دعوت به آرامش و متمرکز کردن آنان به بازی همه و همه عواملی هستند که دست به دست هم می‌دهند و پدیده لیگ جهانی سال گذشته را به ورطه حذف شدن در دور نخست نزدیک می‌کنند.

برد از تیم ملی والیبال امریکا با انسجام تیمی و برنامه‌‌ریزی‌های دقیق و اجرای کامپیوتری آنها در زمین و داشتن بازیکنانی با توانایی در پست‌های مختلف انتظار نابجایی است، کما اینکه توقع مردم ما از ملی‌پوشانمان با توانایی‌ها و پتانسیل‌هایی که از بچه‌ها سراغ دارند به‌حدی بالا رفته بود که نه تنها به برد از تیم ملی امریکا می‌اندیشیدند، بلکه انتظار مدال‌آوری ملی‌پوشان را در این مسابقات فشرده و طولانی مدت داشتند، اما پس از بازی اول ایران و لهستان زنگ خطری برای همه به صدا در آمد که ادامه روند باخت‌های ایران به حذفش در دور مقدماتی خواهد انجامید!

آنچه به‌خوبی در بازی اول با لهستان مشهود بود این است که اولاً سرمربی تیم ملی ما، اسلوبودان کواچ به دلیل اینکه طی بازی‌های لیگ داخلی در ایران حضور نداشت، نه تنها شناخت کافی از بازیکنان ندارد که تعویض‌های اشتباه و نابجایش عدم شناخت از بازیکنان را نشان می‌دهد. ثانیاً کسب ست سوم از لهستان به ما ثابت کرد با وجود مربی تا حدودی خونسرد و مدبر این تیم نقاط نفوذ و رسوخ برای گرفتن ست بیشتر و حتی برد بازی وجود داشت. سوم اینکه در کل بازی مذکور شمار دفاع‌های ایران نهایتاً دو تا بود که نشان می‌دهد تمرینات تیم خالی از اشکال نبودند. چهارم اینکه غیر از پزشک مسابقات و سرمربی، حضور سه همراه در تیم دیده می‌شود که آنالیزوری توقع بالایی از آنهاست، پس می‌بایست حداقل نقششان را در رساندن اطلاعات درست به سرمربی برای گرفتن تصمیمات بجا و به‌موقع ایفا کنند، ولی گویا در حد تماشاگران و طرفداران تیم ما هم مؤثر نیستند!

این تیم سوای مسائل مالی بازیکنان در ندادن هدایا و پاداش‌هایشان که به بی‌انگیزگی بازیکنان دامن می‌زند، به‌طور مشخص چوب کوچینگ و کارنابلدی را می‌خورد. باید دید در بازی امشب تا چه حد بخشی از این مسائل موقتاً رفع می‌شوند و تیم شرایط بهتری برای کسب امتیاز از این بازی را می‌یابد.

۱۳۹۴/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...