نسخه چاپی

كجای كار بلاتر ایراد داشت؟!

عکس خبري -کجاي کار بلاتر ايراد داشت؟!

هشتمین رئیس فیفا كه هفده سال بر این سازمان حكومت كرده است، در ۸۰ سالگی از سمتش درپی ایرادهای فراوانی كه به او وارد بود، انصراف داد و كناره‌گیری كرد، اما به چه علتی؟!

به گزارش نما به نقل از فارس، سپ بلاتر، هشتمین رئیس فیفا، هفته گذشته پس از 17 سال حاکمیت بر این ثروتمندترین سازمان بین‌المللی جهان، از سمتش کناره‌گیری کرد. او در دوران ریاستش و بالاخص در سال‌های اخیر مورد انتقادات فراوانی قرار گرفته بود، اما به کدام علت؟!

به اعتقاد کارشناسان، مشکل اساسی این سازمان 111 ساله، در حال حاضر نحوه مدیریت و ساختاری است که بلاتر در فدراسیون جهانی فوتبال ایجاد کرده. به عنوان نمونه، میزان درآمد فیفا در سال‌های اخیر با شیب بسیار تندی افزایش یافته است. بخش عمده این درآمد از محل فروش حق پخش تلویزیونی بازی‌ها تأمین می‌شود. برخی مدیران ارشد فیفا که دو هفته پیش در زوریخ دستگیر شدند، از جمله متهم‌اند در جریان فروش حق پخش بازی‌ها رشوه‌خواری کرده‌اند.

با توجه به همین نکته مدیر با تجربه‌ای چون بکن‌باوئر کناره‌گیری بلاتر از سمتش را تصمیم درستی می‌داند. او پس از اعلام کناره‌گیری بلاتر به نشریه بیلد آلمان گفت: بلاتر تصمیم عاقلانه‌ای گرفت. فشارها خیلی افزایش یافته بود. او را هرگز راحت نمی‌گذاشتند، صرف نظر از اینکه نقشی در جنجال‌های اخیر داشته یا خیر. مشکل فیفا سیستم بلاتر است.

از مهم‌ترین اشکالات دیگر وارده به فیفای تحت مدیریت بلاتر، خود رای بودن این مدیر است؛ او هرگز راضی نشد که از فکرهای جدید استفاده کند. او همیشه روند و موضعی تدافعی مقابل اندیشه‌های نوین مدیریت ورزشی داشت.

بر این اساس، هر کس جایگزین بلاتر شود، به نظر می‌رسد برای مقابله مؤثر با انتقادها و ایجاد تغییرات اساسی، ناگزیر است سیستم بلاتر را عوض کند.

۱۳۹۴/۳/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...