نسخه چاپی

احضار سفیر آلمان به وزارت امور خارجه

در پی حمله روز گذشته یك زن آفریقایی تبار در فرانكفورت آلمان به یكی از اعضای سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران و برخورد ناشایست پلیس آلمان با این عضو كنسولگری كشورمان ، سفیر آلمان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید دولت ایران به وی ابلاغ شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه با اعلام این خبر گفت:در این احضار از سفیر آلمان خواسته شد که دولت آلمان سریعا ضمن بررسی موضوع ، توضیحات لازم را ارائه کند.

حسن قشقاوی در خصوص حادثه به وجود آمده برای عضو سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت گفت: روز دوشنبه بر اساس یک سناریوی از پیش تعیین شده، یکی از اعضای سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت به هنگام عزیمت به منزل از محل کار خود ، به بهانه ای واهی مورد حمله یک زن آفریقایی تبار قرار گرفت و متاسفانه پلیس کشور آلمان به جای برخورد با فرد مهاجم، رفتار خشن، ناشایست و خارج از عرف دیپلماتیک با عضو سرکنسولگری کشورمان داشته است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در برلین و فرانکفورت نیز با ارسال یادداشت اعتراض و تماس و مذاکره با مقامات آلمانی در حال پیگیری موضوع هستند.
وی تاکید کرد:در تداوم و تکمیل حلقه های توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران، فشار و عملیات روانی علیه دیپلمات های کشورمان یکی از حلقه های این توطئه است و منافقین با همکاری سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی غربی و صهیونیستی به منظور بدنام کردن دیپلماتهای کشورمان و نهایتا خدشه دار کردن چهره جمهوری اسلامی ایران به اشکال مختلف و سوژه سازیهای متنوع، دسیسه هایی را طراحی کرده اند.

۱۳۹۱/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...