نسخه چاپی

مشاركت نیروهای یگان ویژه در طرح سالم سازی دریا

فرمانده یگان های ویژه ناجا از مشاركت نیروهای این یگان در طرح سالم سازی دریا خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار حسن کرمی درباره فعالیت قرارگاه ظفر، گفت: قرارگاه ظفر ساختاری برای افزایش توان یگان های ویژه از یک به سه به شمار می آید که براساس این ساختار برای مقابله با تهدیدات و بحران ها می توانیم توان خود را به سه برابر وضع موجود افزایش دهیم، برای عملی شدن آن از توان دانشگاه پلیس، مراکز آموزش درجه داری، واحدهای انتظامی و نیز پلیس افتخاری استفاده می کنیم تا از این طریق قدرت مقابله ای خود را ارتقاء دهیم.

وی افزود: عملکرد قرارگاه ظفر تنها برای مقابله با بحران ها محدود نمی شود بلکه برای عملیات مردم یاری نیز استفاده می شود که می توان به طرح "اربعین" و استقرار نیروهای این قرارگاه برای ارائه خدمات به زائران در مرزهای شلمچه، مهران و چزابه اشاره کرد.

فرمانده یگان های ویژه ناجا با اشاره به اینکه قرارگاه ظفر، یک بعدی نیست، گفت: این قرارگاه ساختاری است که این یگان با به کارگیری نیروهای بالقوه ناجا و حتی پلیس افتخاری درصدد است ضمن افزایش توان خود در مقابله با هرگونه ناامنی در داخل کشور بستر لازم را برای ارائه خدمات به هموطنان در بلایا و حوادث طبیعی نیز فراهم کند.

ووی در ادامه ، طرح "سالم سازی دریا" را یکی از روش های خدمت رسانی به شهروندان عنوان کرد و افزود: برای پنجمین سال متوالی است که یگان ویژه در این طرح مشارکت دارد به گونه ای که نیروهای این یگان در راستای ایجاد فضای امن، نجات غریق، راهنمایی و ارشاد مردم در طرح سالم سازی استان های ساحلی به کار گرفته می شوند.

سردار کرمی از مشارکت نیروهای یگان ویژه در طرح سالم سازی دریا خبرداد و گفت:برای اینکه فضا خیلی پلیسی و امنیتی نباشد، نیروهای این یگان لباس مخصوص بر تن دارند تا علاوه بر کنترل امنیت، مردم احساس آرامش کنند؛ پلیس ویژه علاوه بر ارشاد و راهنمایی شهروندان، براساس هماهنگی های صورت گرفته با استان ها، با مخلان اجتماعی و مزاحمان نوامیس برخورد می کند.

فرمانده یگان های ویژه ناجا در ادامه با بیان اینکه اکثر تجهیزات یگان های ویژه، بازدارنده است، گفت: تلاش می کنیم بخش عمده سیاست بازدارندگی را در تجهیزات پیدا کنیم؛ تقریباً ۵۴ نوع از تجهیزات مورد نیاز این یگان اعم از خودرویی نظیر ماشین های زرهی با قابلیت دفاع شهری، الکترونیکی، انواع وسایل مورد نیاز و... پس از تولید در داخل و بهینه سازی به مرحله انبوه سازی رسیده است.

وی ادامه داد: چندین نوع از تجهیزات مورد نیاز خود را مجدداً به مرحله نمونه سازی رسانده ایم که تا پایان امسال به مرحله بهره برداری می رسد؛ این تجهیزات همه در داخل ساخته می شود و با توجه به حضور نیروهای خلاق در داخل یگان ویژه ناجا و یا بیرون از سازمان و نیز توانمندی بالا، قادر هستیم بدون وابستگی به خارج، تجهیزات مورد نیاز خودمان را پیشرفته سازیم.

فرمانده پلیس ویژه، ساخت تجهیزات، تمرین و حفظ آمادگی نیروهای این یگان در قالب طرح "۴ گام"، آموزش کارکنان و ادامه برنامه های رویکرد اجتماعی را از برنامه های یگان ویژه در سال ۹۴ اعلام و تصریح کرد: تلاش می کنیم علاوه بر نهادهای مردمی با اقشار مختلف مردم ارتباط داشته باشیم تا در قالب پلیس افتخاری، در طرح های خود از آنها بهره ببریم.

۱۳۹۴/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...