نسخه چاپی

جزییات جدید درباره وام 80 میلیون تومانی مسكن

مدیرعامل بانك مسكن گفت: افتتاح حساب افزایش سقف وام خرید مسكن فردا توسط شعب بانك مسكن آغاز شده و با بررسی كه از توان خرید متقاضیان صورت می‌گیرد و موافقت بانك مركزی این سقف 80 میلیون تومانی برای خانه اولی‌ها اعمال می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس: محمد هاشم بت‌شکن مدیرعامل بانک مسکن در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه سقف وام خرید مسکن با تصویب شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی به تهران به سقف 80 میلوین رسیده است شعب بانک مسکن می‌توانند از فردا اقدام به افتتاح حساب کنند، بنابراین ممکن است بعد از اجرای این برنامه تغییراتی در سقف این وام صورت گیرد.

وی ادامه داد: بعد از اجرای این برنامه در سال آینده با بررسی‌های که انجام می‌گیرد و موضوع توان خرید متقاضیان مسکن و با موافقت بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار احتمال اینکه سقف این وام باز هم تغییر کند وجود دارد.

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات وام 80 میلیونی خرید مسکن 14 درصد است و حداکثر دوره بازپرداخت 12 سال، گفت: این وام شرایطی را برای خانه اولی‌ها فراهم می‌کند که زوجین بتوانند از این وام استفاده کنند.

بت‌شکن تاکید کرد: طبق ضوابط و بخنشنامه شورای پول و اعتبار خانه اولی‌ها باید دارای ویژگی‌هایی باشند. اولین شرایط این است که از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک‌ها برا ی خرید و احداث مسکن و انتقال سهم‌الشرکه استفاده نکرده باشند.

به گفته وی متقاضیان خانه اولی‌ها همچنین باید از امکانات دولتی برای تهیه مسکن بهره نبرده و همچنین متاهل باشند.

وی افزود: به واحدهای مسکونی که از تاریخ پروانه ساختمانی آنها بیش از 7 سال نگذشته باشد و از صدور پایان کار آنها نیز بیش از 3 سال نگذشته باشد این وام‌ خرید تعلق می‌گیرد.

بت‌شکن در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا اقساط وام 80 میلیونی خرید مسکن پلکانی است یا خیر، گفت: به درخواست متقاضیان اقساط این وام می‌تواند پلکانی باشد به طوری که اقساط پلکانی ساده تا سقف 80 میلیون تومان ماهانه 937 هزار تومان تا سقف 60 ملیون تومان 703 هزار تومان و برای 40 میلیون تومان 468 هزار خواهد بود.

مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا سقف وام مسکن در سال آینده باز هم افزایش خواهد یافت گفت: وقتی که سقف وام مسکن از 20میلیون تومان به 35 میلیون تومان رسید بازار مسکن تحریک نشد و حتی تعداد تسهیلات پرداختی 25 درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: پس وقتی قیمت مسکن رشد نکرد سقف وام مسکن مجداد به 80 میلیون تومان افزایش یافت، با تدابیری که اندیشیده شده و با توجه به گزارش‌هایی که به بانک مرکزی ارائه خواهد شد این سقف در حال حاضر 80 میلیون تومان است و سالانه پس از ارزیابی و عملکرد متناسب با شرایط روز بازار افزایش خواهد یافت.

۱۳۹۴/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...