نسخه چاپی

تاثیر شكست حزب اردوغان بر بازار سرمایۀ تركیه

از دست دادن اكثریت مطلق كرسی‌های پارلمان تركیه از سوی حزب حاكم عدالت و توسعه در انتخابات روز گذشته این كشور كه شكستی سنگین برای این حزب تلقی می شود، موجب تزلزل در بازار بورس و سرمایه تركیه شده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، به دنبال شکست حزب عدالت و توسعه ترکیه در کسب اکثریت قاطع کرسی های پارلمان انتخابات پارلمانی اخیر، بازار بورس استانبول با افت 8 درصدی مواجه بود و این امر به نگرانی سرمایه گذاران درباره احتمال تشکیل دولت اقلیت یا ائتلافی در ترکیه منجر شد.

روسیه الیوم با انتشار گزارشی در این زمینه، از افت حدود 4% ارزش لیره ترکیه در برابر دلار و یورو و تلاش بانک مرکزی این کشور برای اتخاذ تدابیر ویژه در این خصوص خبر داد.

بر اساس این گزارش، آرمان های حزب حاکم رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای تحکیم حکومت تک قطبی در این کشور، با شکست در انتخابات پارلمانی اخیر برای کسب اکثریت کرسی های پارلمانی، نقش برآب شد؛ این حزب اکثریت مطلقی را که از 13 سال پیش در پارلمان حفظ کرده بود، در انتخابات دیروز (یک شنبه) از دست داد.

به این ترتیب هیچ یک از چهار حزب اصلی ترکیه با تعداد کرسی هایی که در پارلمان این کشور کسب کرده اند، به تنهایی قادر به تشکیل کابینه نخواهند بود و در عین حال احتمال تشکیل دولت ائتلافی در سایه شرایط دشوار این کشور، بازار بورس و سرمایه ترکیه را دچار نگرانی و آشفتگی کرده است.

۱۳۹۴/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...