نسخه چاپی

امضای تفاهم‌نامه میان رسانه ملی و تلویزیون چین

سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با تلویزیون دولتی چین (CCTV)، یادداشت تفاهم همكاری رسانه ای امضاء كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، این یادداشت تفاهم در دیدار خانم ژانگ هایگه قائم مقام تلویزیون دولتی چین با مشاور رئیس سازمان و مدیر کل امور بین الملل صدا و سیما امضاء شد .

در این دیدار، خانم ژانگ هایگه که ریاست هیأت چینی را بر عهده داشت، خواستارگسترش همکاریها ی رسانه ای بین سازمان صدا و سیما و تلویزیون دولتی چین شد .

وی با اشاره به سابقه " جاده ابریشم " در ارتباطات بین دو ملت ، پیشنهاد ساخت سریال مشترک را با موضوع " جاده ابریشم " ارائه داد . وی همچنین خواستار مبادله مستقیم خبر بین واحد های خبری دو طرف شد .

قائم مقام تلویزیون دولتی چین همچنین ضمن ابراز خرسندی از فرصت فراهم شده برای بازدید از شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی، پیشرفتهای فنی سازمان صدا و سیما را مورد تحسین قرار داد و نحوه سازماندهی و مدیریت شبکه هایی که ازآنها بازدید کرده را برای دیگر رسانه ها آموزنده دانست .

دکتر ناصری طاهری نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه تمدن و فرهنگ دوکشور ایران و چین برآمادگی سازمان صدا و سیما برای گسترش بیشتر روابط رسانه ای با چین تأکید کرد .

مدیرکل امور بین الملل رسانه ملی به توانمندی های سازمان صدا و سیما در تولید انواع برنامه های نمایشی و انیمیشن اشاره کرد وگفت : امروزه " جاده ابریشم " را باید به عنوان مسیر ارتباطی دو ملت بر بستر تعاملات رسانه ای بنا کرد .

وی با استقبال از پیشنهاد طرف چینی برای ساخت سریالی مشترک با موضوع " جاده ابریشم " و همچنین تبادل مستقیم خبر بین دو رسانه تأکید کرد امضای این یادداشت تفاهم می تواند زمینه همکاری های رسانه ای را فراهم کند.

۱۳۹۴/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...