نسخه چاپی

فرود دو هواپیمای حامل كمك‌های انسانی در صنعا

دو هواپیمای متعلق به سازمان پزشكان بدون مرز و صلیب سرخ جهانی، حامل كمك های انسانی امروز (دوشنبه)، در فرودگاه صنعا پایتخت یمن به زمین نشست.

به گزارش نما به نقل از العالم، این کمک ها در حالی وارد یمن شده که مردم این کشور نه تنها با مشکلات ناشی از جنگ و بمباران و ترک خانه و کاشان شان روبه رو هستند، بلکه به لحاظ معیشتی در وضعیت بسیار وخیمی به سر می برند، به گونه ای که دسترسی به غذا، آب و برق برای بسیاری از شهروندان یمنی تقریبا غیر ممکن شده است.

به نوشته اسکای نیوز، کمیته اسکان پناهندگان در استان عدن یمن نیز از سازمان های امداد رسانی بین المللی درخواست کرده که در فراهم سازی خدمات اساسی از جمله آب، برق، بهداشت و کمک های غذایی برای مردم یمن، همکاری کنند.

این در حالی است که احمد العسیری سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان، امروز (دوشنبه) اجرای هرگونه آتش بس در یمن را رد کرد.

عربستان با ائتلاف ۹ کشور عربی منطقه (به جز عمان) و آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه کشور مسلمان و عربی یمن به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمی انصارالله که امنیت شهرهای این کشور را تامین می کند، جلوگیری کند.

تهاجم به یمن تاکنون سبب کشته و مجروح شدن هزاران تن از مردم بی دفاع این کشور شده است.

با گذشت ۷۴ روز از آغاز تهاجم عربستان و ائتلاف عربی _ آمریکایی به یمن، کمک های ناچیزی از سوی سازمان های باصطلاح امدادی جهانی به مردم مظلوم یمن صورت گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که تاکنون چندین محموله امدادی- غذایی به کشور یمن ارسال کرده که با ممانعت سعودی ها و آمریکایی ها مواجه شده است؛ چند روز پیش کشتی نجات که حامل کمک های امدادی - غذایی مردم ایران به مردم مظلوم یمن بود با ممانعت آمریکایی ها و سعودی ها مجبور شد که محموله خود را در بندر جیبوتی تخلیه و تحویل مقامات برنامه جهانی غذا برای انتقال به یمن دهد؛ چندی پیش نیز وقتی کمک های امدادی ایران با یک پرواز عازم صنعا شده بود در هنگام فرود به دلیل بمباران باند فرودگاه صنعا توسط جنگنده های سعودی نتوانست محموله خود را در این فرودگاه تخلیه کند.

۱۳۹۴/۳/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...