نسخه چاپی

امیر پوردستان: آمریكا به دنبال تصرف ایران بود

فرمانده نزاجا گفت: آمریكا پس از سپتامبر سال 2001 به دنبال تصرف ایران بود و تجهیزات نظامی انبوهی را به منطقه غرب آسیا گسیل كرد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، امير احمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش در مراسم تجليل از ورزشكاران و پيشكسوتان اين نيرو كه در ستاد نزاجا برگزار شد، اظهار داشت: آمريكا پس از سپتامبر سال 2001 به دنبال تصرف ايران بود و تجهيزات نظامي انبوهي را به منطقه غرب آسيا گسيل كرد.

وي با اشاره به اينكه آمريكا براي اشغال افغانستان يا عراق نيامده بود، تأكيد كرد: وجود مؤلفه‌هاي قدرت از جمله مقام معظم رهبري و نيروهاي مسلح و انسجام ملت باعث خنثي شدن توطئه‌هاي دشمنان شد.

فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به اينكه آمريكايي‌ها با استراتژي "عمليات بدون تماس" تلاش داشتند تا ملت ايران را تسليم كنند، يادآور شد: آن‌ها در مقابل مقاومت ملت ايران شكست خوردند و با تغيير راهبرد به دنبال استراتژي مذهب عليه مذهب بودند كه ايجاد داعش، طالبان و القاعده در اين مسير است.

امير پوردستان گفت: امروز داعش و جبهه‌النصره به نيابت از آمريكا در سوريه و عراق مرتكب جنايت مي‌شوند و شكل تهديدات تغيير كرده است.

فرمانده نيروي زميني ارتش تصريح كرد: نيروهاي مسلح در خط مقدم آمادگي دارند تا تهديدات را رصد و ظرفيت‌هاي لازم را پيش‌بيني كنند و اگر تهديدي رخ دهد، ما تهديد كننده و پشتيبان آن را پشيمان خواهيم كرد.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود، توجه ويژه نيروي زميني به خدمات رساني بهداشتي_ درماني و همچنين حضور به موقع در صحنه بحران‌ها و بلاياي طبيعي را يادآور شد و گفت: هفته گذشته وقتي كه از وزارت كشور و منابع طبيعي تماس گرفتند و خبر آتش‌سوزي‌هاي جنگل‌هاي زاگرس را اطلاع دادند، اولين گروهي كه با بيل و كلنگ و بالگرد در ميدان حاضر و شروع به اطفاء حريق كردند، يگان‌هاي نيروي زميني ارتش بودند.

وي توجه ويژه به امر ورزش در نيروي زميني را از مهم‌ترين برنامه‌هاي نيروي زميني خواند و افزود: در نيروي زميني بالاترين رده هر يگان مسئول ورزش آن يگان است؛ يعني تيپ، مسئوليت ورزش لشكر و قرارگاه با فرمانده آن است و در سطح نيروي زميني، فرمانده نيروي زميني مستقيمآ مسئوليت ورزش را برعهده دارد. من خود شخصا علاقه خاصي به بوكس دارم و زماني كه فرمانده لشكر 77 خراسان بودم سعي كردم كه ميان كاركنان و نيز سربازاني كه به اين رشته ورزشي علاقه دارند، آموزش و توجه خاص به اين رشته را نهادينه كنم.

امير پوردستان استعداديابي در زمينه‌هاي مختلف ورزشي را يكي ديگر از اهداف نيروي زميني در توجه به ورزش دانست و گفت: افسران ورزش يگان‌ها اين اقدام را صورت مي‌دهند و شناسايي، تربيت و در نهايت تهذيب نيروي ورزشكار به شكل تخصصي از وظايف افسران ورزش درنزاجا است.

وي همچنين توسعه ورزش همگاني، توجه خاص سربازان و همچنين ورزش تخصصي را از اولويت‌هاي نيروي زميني ارتش دانست و خاطرنشان كرد: حضور در ليگ‌هاي برتر و ليگ‌هاي دسته يك رشته‌هاي مختلف ورزشي در 18 رشته و همچنين وجود 25 رشته در ليگ‌هاي داخلي نيروي زميني، نشان‌دهنده توجه خاص به امر ورزش در نزاجا است.

۱۳۹۴/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...