نسخه چاپی

ایوبی: ما را ببیند و بعد قضاوت كنید

رییس سازمان سینمایی با بیان اینكه بین حق و باطل 4 انگشت فاصله است گفت: آنچه گوش می شنود شاید باطل باشد؛ درخواست می كنم ما را ببیند و بعد قضاوت كنید. درخواست می كنم به گذشته برگردید و همین هایی كه جامعه و نظام را برای خانه سینما نگران كرده و هزینه های سنگین را در بستن خانه سینما ایجاد كردند، باید پاسخ بدهد.

به گزارش نما، مراسم تقدیر از داوران و دست اندرکاران بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور 'حجت الله ایوبی' رییس سازمان سینمایی، 'آرش امینی' مدیر بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر، 'علیرضا رضاداد دبیر جشنواره، داوران این رویداد و مدیران سینمایی و هنرمندان، شامگاه دوشنبه 18 خرداد در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

'حجت الله ایوبی' در این مراسم گفت: امیدوارم ماه ها و روزهای خوبی در انتظار همه ما باشد. مناسبت نخست جلسه امشب، تقدیر از آقای علیرضا رضاداد و همکارانشان برای برپایی سه جشنواره است.

وی یادآور شد: همه می دانند برگزاری جشنواره چقدر دشوار است زیرا سینمای ایران باشکوه بوده و جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی ایران، بسیار با شکوه و برپایی این جشنواره با این عظمت بسیار دشوار است.

رییس سازمان سینمایی اظهار کرد: فشار ها، استرس ها، گرفتاری ها و حاشیه های بسیاری را آقای رضاداد و همکارانشان تحمل کردند. روزهای اولی که ایشان مشاور سازمان سینمایی شدند تصور می کردند تنها مشاور هستند اما در ادامه هر روز 7 صبح جلسات کاری داشتیم و در ادامه آقای رضاداد دریافت که این امر کار، ساده نیست.

ایوبی با بیان اینکه طرح های بسیاری در سینمای امید داریم و شاهد روزهای پرکاری خواهیم بود توضیح داد: گروه کودک و نوجوان با قوت در حال فعالیت است و همه باید کمک کنیم که این گروه به موفقیت برسد. همچنین مقابله با دزدی و سرقت آثار سینمایی باید جدی گرفته شود و این کار با جدیت آغاز شده است.

وی در این باره ادامه داد: امروز در قوه قضاییه بودیم و قول های خوبی گرفتیم و نیروی انتظامی نیز پای کار است.

رییس سازمان سینمایی یادآور شد: چند طرح مختلف در دست داریم که اکنون جای صحبت درباره آن نیست و با کمک آقای رضاداد این طرح ها به اجرا می رسد.

ایوبی تصریح کرد: برخی دوستانی که قلم در دست دارند می دانند همه رسانه ای ها را همچون برادران و خواهران و فرزندانم دوست دارم. آقایانی که می نویسید 'ایوبی و حلقه مشاورانش' دوران حلقه و فرقه تمام شده و همه سینمای ایران مشاور ما هستند.

وی ادامه داد: دوستان در گروه هنر و تجربه، کودک و نوجوان، شورای پروانه ساخت و نمایش و دیگر بخش ها همه در کنار ما مشاوره می دهند و دوران حلقه و فرقه گذشته است.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: قرار نیست ما خود را به مدیریت سینما تحمیل کنیم و فضای صفا و صمیمیت حاکم در سینما را قدر بدانیم.

وی اظهار کرد: صاحبان قلم، اهالی سینما، گویندگان، نمایندگان و قوه های دیگر قدرت دارند. همه باید از این قدرت ها برای بهره برداری از فرصت ها و از این فرصت ها درست استفاده کنیم.

رییس سازمان سینمایی گفت: درخواست می کنم پیشرفت سینما و استقبال مردم از هنر هفتم و رونق گیشه ها را ببینند.

رییس سازمان سینمایی یادآور شد: حرف های زیادی و درد و دل های بسیاری دارم اما واقعا بدانید همه ما موظف و مسوول هستیم که فضایی راکه بوجود آمده ،حفظ کنیم.

ایوبی اظهار کرد: نوشته اند سازمان سینمایی از فرصت پدید آمده می خواهد استفاده کند و فیلم های چنین و چنان را نمایش دهد و مجلس نیز چنان خواهد بود؛ فیلمی که امروز اکران می شود (قصه ها اثر خانم رخشان بنی اعتماد) به قدری در نمایندگان نگرانی ایجاد کرده بودند که همه فکر می کردند این اثر سینمایی بیانیه سیاسی است اما پس از آن که نمایندگان به تماشای این اثر سینمایی نشستند همه فهمیدیم که شنیده ها با دیده آنها متفاوت است.

وی با بیان اینکه بین حق و باطل 4 انگشت فاصله است گفت: آنچه گوش می شنود شاید باطل باشد؛ درخواست می کنم ما را ببیند و بعد قضاوت کنید. درخواست می کنم به گذشته برگردید و همین هایی که جامعه و نظام را برای خانه سینما نگران کرده و هزینه های سنگین را در بستن خانه سینما ایجاد کردند، باید پاسخ بدهد.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: کسانی که نگرانی ها را برای سینماگران ایجاد کردند باید پاسخگو باشند.

ایوبی یادآور شد: من به عنوان کسی که سال ها رایزن فرهنگی در دیگر کشورها بودم می دانم تصویر بسته شدن و اجتماع جلوی خانه سینما وقتی به دنیا مخابره شود، هزینه های بسیاری برای نظام دارد و میلیارد ها تومان باید هزینه کنیم تا این نگاه ایجاد شده تغییر کند.

وی تاکید کرد: امیدوارم از این فضاها عبور کنیم و اقتدار نظام که قابل مقایسه با هیچ کدام از کشورهای همسایه نیست قدر بدانیم.

رییس سازمان سینمایی گفت: امیدواریم سال 94 سال خوبی برای جشنواره باشد؛ ما نقاط ضعف و قوت جشنواره را می دانیم و من کنار همه مهمانان موثر خارجی نشستم و با آنان گفت وگو کردم؛ ما می دانیم که خود را با برگزاری جداگانه بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر به خطر انداختیم و برگزاری جشنواره بین الملل یعنی در معرض آزمونی سخت قرار گرفتن.

ایوبی ادامه داد: این جشنواره دیده شد و از کاستی های این رویداد اطلاع داریم؛ از دست اندرکاران این رویداد تقدیر می کنیم و امیدواریم سال آینده جشنواره بین الملل بهتر برگزار شود.

وی تاکید کرد: وقتی به یک پروژه ی بزرگ می رسیم همه برای برگزاری با شکوه آن تلاش می کنیم و امیدوارم با حضور محمد حیدری و با استفاده از تجربیات 33 دوره گذشته و علیرضا رضاداد شاهد برگزاری جشنواره ای پر قدرت باشیم.



*لزوم ارتباط با سینمای دنیا

'علیرضا رضاداد' دبیر جشنواره فیلم فجر نیز در این مراسم گفت:امسال اولین سالی بود که بخش بین الملل با تاکید سازمان سینمایی و شخص ایوبی جداگانه برگزار شد و اتفاقی که رخ داد ثمره رویکرد جدید سازمان سینمایی بود.

دبیر جشنواره فیلم فجر اظهار کرد: یکی از راه های برون رفت از سینمای ایران ارتباط موثر با سینمای دنیا است و از ظرفیت های موجود در این زمینه استفاده شود از این رو بازنگری در برپایی بخش بین الملل فیلم فجر انجام شد.

وی توضیح داد: شروع دولت جدید استقرار مدیران دولت شهریور ماه انجام شد و مسوولیت برگزاری جشنواره سی و دوم از مهرماه به من واگذار شد و با این که از پذیرش این امر پرهیز داشتم اما وظیفه خود دانستم که این نقش را ایفا کنم.

دبیر جشنواره فیلم فجر در دوره سی و سوم اظهار کرد: بخش بین الملل در ادوار گذشته تاثیرات مورد نظر را نداشته و این مهم به گواه دست اندرکاران جشنواره در ادوار مختلف رخ نمی داد.

رضاداد یادآور شد:معتقدم در این دوره بیش از تغییر زمان، تغییر رویکرد بود.حضور فیلم های منطقه ای و نمایش آثاری متناسب با مناسبات سینمای ایران در بخش بین الملل جشنواره در دستور کار قرار گرفت و لازمه این امر البته تغییر زمان برگزاری جشنواره بود.

وی تاکید کرد: نگرانی هایی در این زمینه وجود داشت. پرسش این بود که آیا آثاری می توانند در جشنواره حضور داشته باشند که متناسب با چارچوب سینمای ایران باشند. 22 فیلم متناسب با جشنواره انتخاب و برای این آثار نشست برگزار شد و باید اعتراف کنیم که این اتفاق در ادوار گذشته انجام نشده بود.

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: نکته دیگر اینکه فرصت گفت وگوی فیلمسازان ایرانی و خارجی در این دوره غیر از نمایش فیلم و داوری فراهم شد.

وی تاکید کرد: در بخش بین الملل بازتاب های گسترده رسانه ای خوبی داشت و این مهم از دستاوردهای بخش بین الملل است و از همه دوستانم تقدیر می کنم.

در ادامه از هیات انتخاب جشنواره متشکل از مرتضی رزاق کریمی، رضا درستکار، شادمهر راستین، نیما عباس پور، سعید نوری تقدیر شد.

تقدیر از هیات انتخاب و داوری هنر و تجربه شامل جمال امید، ایرج تقی پور، جعفر صانعی مقدم، سیف الله صمدیان، امیر حسین علم الهدی، محمد رضا فرجی، هوشنگ گلمکانی، مجید مسچی و شهرام مکری از دیگر بخش های دیگر این مراسم بود.

در ادامه از هیات داوران جشنواره در بخش های مختلف شامل سید رضا میرکریمی، منوچهر محمدی، نیکی کریمی، نگار جواهریان، مریلا زارعی و هنگامه قاضیانی تقدیر شد.

همچنین از آرش امینی مدیر بخش بین الملل جشنواره، سید احد میکاییل زاده مدیر ارتباطات جشنواره فیلم فجر، عزت الله علیزاده مسوول امور فنی و پشتیبانی، منوچهر شاهسواری، کیوان کثیریان مدیر برگزاری نشست های فیلم ها و مریم نقیبی از دست اندرکاران بخش بین الملل تقدیر شد.

۱۳۹۴/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...