نسخه چاپی

چرا كی‌روش كشف خود را نمی پسندد؟

مهرداد بیت آشور كه روزی از نور چشمی های سرمربی چشم زاغ تیم ملی به حساب می آمد، با وجود حضور ثابت در تیم باشگاهی خود دیگر به چشم كی روش نمی آید.

این روزها که مهرداد (استیون) بیت آشور مدافع ایرانی ونکوور وایت کپس در لیگ حرفه ای آمریکا می درخشد و تیمش به رده دوم کنفرانس غرب مسابقات صعود کرده، کارلوس کی‌روش دلیلی برای دعوت مجدد از این ایرانی به اردوی تیم ملی ایران نمی بیند.

مهرداد یکی از بازیکنانی بود که کارلوس پرتغالی پیش از مرحله مقدماتی مسابقات انتخابی جام جهانی برزیل به ایران فرا خواند. این جوان 27 ساله متولد سن خوزه آمریکا با والدینی ایرانی در مجموع برای تیم ملی کشورش بد کار نکرد. حتی در مقاطعی که با مصدومیت خسرو حیدری دست کادر فنی تیم خالی مانده بود به پازل تاکتیکی مرد پرتغالی ورود جدی پیدا کرد.

چرا کی‌روش کشف خود را نمی پسندد؟
بیت آشور در بازی‌های تدارکاتی تیم ایران پیش از حضور در برزیل هم مورد توجه کی روش بود و آخرین بار 90 دقیقه برابر آنگولا به میدان آمد، با این حال در جام جهانی هر سه بازی تیم ملی ایران برابر نیجریه، آرژانتین و بوسنی را از روی نیمکت دنبال کرد و این آخرین حضور او در جمع ملی پوشان کشورش بود. مهرداد حتی برای مسابقات جام ملتهای آسیا هم دعوت نشد تا شایعه ارتباط دعوت نشدن وی با اخراج نمازی از تیم ملی قوت بگیرد!

از بازی دوستانه ایران برابر حریف آفریقایی اش(جمعه 9 خرداد 93) در اتریش دقیقا 1 سال و 11 روز می گذرد. و این یعنی دوری بلند مدت مهرداد از ذهن کی‌روش پرتغالی.

حال باید دید این روزها شرایط مدافع سابق تیم ملی در لیگ برتر آمریکا چگونه است؟ آیا کی روش بازی های وی را هم تحت نظر دارد؟

* مهرداد ستون خط دفاعی کارل رابینسون

به گزارش مشرق، در لیگ MLS وونکور وایت کپس طی 16 بازی 26 امتیاز گرفته تا با تفاضل کمتر نسبت به سیاتل صدرنشین روی پله دوم کنفرانس غرب مسابقات جای داشته باشد.

نکته با اهمیت در این میان نقش پررنگ بیت آشور در موفقیت های وونکور است. مهرداد این فصل در 13 یازی از 16 بازی تیمش حضوری 90 دقیقه ای داشته است این نشان می دهد سرمربی ولزی تیم دوم کنفرانس غرب – کارل رابینسون – اعتقاد کاملی به توانایی های او دارد.

بیت آشور در 13 بازی بدون یک دقیقه تعویض در کنار پاکای نروژی و جمال واتسون از کاستاریکا یگ گروه موفق دفاعی را مقابل دروازه دیوید اوستد دانمارکی تشکیل داده اند.

چرا کی‌روش کشف خود را نمی پسندد؟
* از پاس گل 3 امتیازی تا فینال جام حذفی

بیت آشور برای اینکه نشان دهد تا چه اندازه آماده است در دیدار حساس ونکوور مقابل شیکاگوفایر پاس گل 3 امتیازی بازی را برای ریورو ارسال کرد تا در فاز هجومی هم درخشان ظاهر شود.

مدافعی که در لیگ حرفه ای آمریکا می درخشد، اما دیگر به چشم کارلوس کی‌روش نمی آید؛ این فصل با ونکوور به طور همزمان در جام canadian championship هم حضور پیدا کرده است تا با رسیدن به دیدار نهایی فقط دو قدم تا حضور درجام باشگاههای کونکاکاف فاصله داشته باشد. ونکوور دو دیدار رفت و برگشت برابر مونترال تیمپکت را اواخر مردادماه برگزار خواهد کرد تا تیم قهرمان مشخص شود.

چرا کی‌روش کشف خود را نمی پسندد؟
باید دید در نهایت بیت آشور که زمانی از کشفیات کارلوس کی‌روش به حساب می آمد علی رغم بازی کردن در 81.25 درصد بازیهای تیم دوم کنفرانس غرب لیگ حرفه ای آمریکا دوباره شانس حضور در اردوی تیم ملی را پیدا خواهد کرد.
به واقع این روزها هر چه بیت آشور شرایط فوتبالی‌اش در ینگه دنیا مناسب است آسمان آینده فعالیت‌های فوتبال ملی‌اش پر از آشوب است. زمانی مهرداد نیمه آماده به اردو دعوت می شد و امروز که آماده آماده است ...

۱۳۹۴/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...