نسخه چاپی

شیمون پرز: هر توافقی با ایران از جنگ بهتر است

رئیس سابق رژیم صهیونیستی در حاشیه كنفرانس سالیانه هرتزلیا گفته است: هرگونه توافق هسته ای با ایران خوب است و به جنگ ارجحیت دارد.

به گزارش نما، المانیتور شیمون پرز رئیس سابق اسرائیل به بن کاسپیت، تحلیلگر سیاسی و مجری برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی رژیم صهیونیستی در کنفرانس سالیانه هرتزلیا درباره مذاکرات هسته‌ای ایران گفته است:"جایگزین دیگری وجود ندارد. جنگ یعنی خون ریزی، بدبختی و خرابی. در چنین جنگی علاوه بر ایران، حزب الله نیز مداخله می‌کند. رئیس جمهور اوباما تنها نیست. وی یک ائتلاف با خود دارد. شرکایی دارد. روسیه وچین هستند، این شرکا بسیار مهم تر از هر سانتریفیوژی هستند. بدون آنها، هیچ تحریمی ممکن نبود."

شیمون پرز افزوده است: "هرگونه توافقی خوب است و به جنگ ارجحیت دارد."

شیمون پرز همچنین در پانزدهمین کنفرانس سالانه هرتزیلیا با خوش‌بینی محتاطانه‌ای درباره توافق قریب‌الوقوع هسته‌ای با ایران صحبت کرد. وی دراین باره اعلام کرد اندازه این توافق تنها به تعداد سانتریفیوژهایی که ایران مجاز به حفظ آنها است بستگی ندارد بلکه به تعداد کشورهایی وابسته است که در این توافق نقش دارند و بخشی از تلاش‌ها برای اطمینان از پایبندی ایران به تعهداتش است.

وی از تلاش‌های اوباما برای تشکیل ائتلافی متشکل از چین و روسیه قدردانی کرد اما هشدار داد که تنها درصورتی می‌توان درباره توافق قضاوت کرد که تمام جزئیات آن منتشر شود. وی در ادامه اعلام کرد که گزینه نظامی همواره در روی میز قرار دارد.

پرز از عدم موفقیت حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان در پیروزی با اکثریت کرسی‌ها در انتخابات پارلمان ترکیه ابراز خرسندی کرد.

وی در این کنفرانس گفت: از اتفاقاتی که در ترکیه رخ داد خوشحالم. اردوغان قصد داشت ترکیه را به ایرانی دیگر تبدیل کند اما در خاورمیانه فضایی برای ایجاد یک ایران دیگر وجود ندارد.

پرز از تعهد اوباما نسبت به تامین امنیت اسرائیل قدردانی کرد و گفت که هیچ رئیس‌جمهور قبلی آمریکا به اندازه وی در تامین امنیت اسرائیل متعهد نبوده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۴/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...