نسخه چاپی

دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش

رئیس كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی علل اصلی مطرح شدن طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را تشریح كرد.

به گزارش نما، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «علت‌ اصلی مطرح شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش چیست؟»، اظهار داشت: موضوع طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به دلایل مختلف است.

وی با اشاره به برخی موضوعات اصلی تهیه طرح استیضاح آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: موضوعات مدیریتی، انتصابات باندی و جناحی و استفاده از افرادی که شایستگی لازم را ندارند، بخشی از موضوعات استیضاح وزیر آموزش و پرورش است.

زاهدی افزود: وجود تفاوت فاحش بین حقوق فرهنگیان با دیگر دستگاه‌ها، بیمه‌ها و موضوع دانشگاه فرهنگیان از دیگر موارد مطرح شده استیضاح است.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «آیا در خصوص مربیان پیش دبستانی و آزمون استخدامی نیز اشکالاتی وجود داشت؟»، تصریح کرد: این موضوع پیش از این نیز مطرح بود که پرونده وزیر آموزش و پرورش جهت بررسی به قوه قضائیه ارجاع شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش از اعلام طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش، جلسات مختلفی در کمیسیون آموزش مجلس برگزار شد، گفت: راجع به تمامی موارد به وزیر آموزش و پرورش و معاون پارلمانی وزارتخانه تذکر داده بودیم که اگر این اتفاقات انجام نشود، مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

زاهدی با بیان اینکه بنده از امضاء کنندگان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیستم، اظهار کرد: در مجموع طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۶۴ امضا توسط هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شد و چهارشنبه هفته آینده با حضور فانی در مجلس جلسه استیضاح برگزار خواهد شد.

۱۳۹۴/۳/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...